Czwartek, 12 marca 2009
Felieton
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru242
Sypnęło tematami jak rzadko! Czuć wiosnę w książkowej branży. Od czego by tu zacząć? No to może na początek wieczna wojna wydawców, która wylała się już nawet na łamy prasy codziennej. W „Gazecie Wyborczej” (2 marca) Vadim Makarenko opublikował sążnisty artykuł pt. „Książkowa wojna z Empikiem”. Szczerze mówiąc, gdyby nie wytłuszczona informacja, że środowisko powołuje grupę roboczą do walki z pożerającym wszystko gigantem, lekturę tekstu pominąłbym bez żalu. Ale kiedy czytam, że powstaje kolejna grupa robocza PIK, i w dodatku pod światłym przewodnictwem mojego dobrego kolegi Grzegorza Majerowicza, to jako człowiekowi o skłonnościach do refleksji nad przeszłością pochylenie się nad lekturą dobrze mi zrobi. Czytam zatem tekst Makarenki i dokonuję obrachunku… Po pierwsze – nigdy we współczesnych dziejach naszego środowiska i reprezentujących go wszelkich organizacji żadna grupa robocza nie załatwiła niczego i śmiem twierdzić, że w przewidywalnej przyszłości niczego ani nie załatwi, ani nie rozwiąże. Majerowicz jako branżowy dinozaur i jeden z praojców założycieli Polskiej Izby Książki powinien sobie zdawać z tego sprawę. Po drugie – jakiekolwiek przepychanki, awantury, błagania o łaskę i zmiłowanie kierowane przez wydawców do Empiku są skazane na niepowodzenie. Nie po to sieć inwestuje takie pieniądze w rozwój, żeby pochylać się z troską nad potrzebami oficyn. Jeśli ktoś wyobraża sobie, że Empik zaproponuje wydawcom rzeczywiście partnerskie warunki współpracy, to się ośmiesza. Układ pomiędzy molochem a jego strawą …
Wyświetlono 25% materiału - 221 słów. Całość materiału zawiera 884 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się