Piątek, 26 marca 2021
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 543 (6/2021)
Szeroko znane i niezwykle popularne media społecznościowe (zwane również: social media, socjale, SoMe, sm) stały się filarem w komunikacji online współczesnych marek. Można stwierdzić – słusznie, gdyż trudno wyobrazić sobie prowadzenie działań promocyjnych bez obecności w mediach współtworzonych z użytkownikami. Gdzie indziej znajdziemy tak wiele osób reprezentujących konkretne zainteresowania? Gdzie możemy publikować content, który zaciekawi odbiorcę i spełni jego potrzeby? Gdzie jest tak łatwy kontakt z użytkownikami? Gdzie praktycznie za darmo możemy przeprowadzić badanie potrzeb, testować potencjał oferty i angażować społeczność, dając jej element decyzyjności? I co jest ważne – jakie inne medium daje nam kontrolę nad publikowaną treścią? Segmentacja odbiorców, angażujący content, sprawna wymiana informacji z otoczeniem, angażowanie społeczne i wpływanie na rozwój marki oraz kontrola nad treścią, to oczywiste elementy, jakimi charakteryzują się social media. Żeby dogłębnie poznać social media, trzeba sięgnąć do przeszłości i sprawdzić, jak powstawały i ewoluowały. Zapraszam do podróży przez lata historii mediów społecznościowych. Web 2.0 kamień węgielny Pierwsze wzmianki o tworzeniu mediów społecznościowych sięgają lat, w których pojawiła się sieć drugiej technologii (tzw. Web 2.0) umożliwiająca budowanie stron, w których użytkownicy mają wpływ na zawarty w niej content. Informacje przygotowywane są wspólnie, podlegają uzupełnieniu i dają możliwość reakcji. W tej strukturze odbiorca to nie tylko konsument treści, to też twórca, recenzent i ekspert. Niezmiernie ważne stało się środowisko dające możliwość uczestnictwa w procesie przygotowania treści. Przykładami serwisów realizowanych w ramach Web 2.0 były popularne blogi, ale również kanały RSS i hostingi. USA zawsze musi być pierwsze Funkcje współczesnych mediów społecznościowych nie narodziły się w głowie jednej osoby. Były wytworem umysłów wielu ludzi często ryzykujących dorobek całego życia. Prekursorzy, których biznesy zostały wykupione przez technologicznych gigantów, a także odrealnieni marzyciele, których życie nie oszczędziło i idea okazała się porażką. Za złote lata social mediów w USA uznaje się drugą połową lat 90tych i pierwszą połowę XXI wieku. Wtedy nastąpił prawdziwy rozkwit funkcjonalności SoMe. Ktoś musi zacząć Pierwszą próbą stworzenia social medium uznaje się usługę hostingową stworzoną przez Beverly Hills Internet funkcjonującą od 1995 roku pod nazwą GeoCities. Polegała ona na przekazaniu użytkownikom możliwości bezpłatnego stworzenia i opublikowania strony poświęconej konkretnym zainteresowaniom, kategoriom z życia, czy – w późniejszym etapie rozwoju usługi – działalnością biznesową. Następnie strony były przypisane do nazw głównych kategorii (neighborhoods) i dostępne z ich poziomu w dedykowanej wyszukiwarce. Tak powstały miasta online nie zawsze odpowiadające nazwom geograficznym, ale idealnie …
Wyświetlono 25% materiału - 388 słów. Całość materiału zawiera 1553 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się