Poniedziałek, 5 września 2011
Argumenty wydawców
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru308
U schyłku lata jednym z najważniejszych medialnych tematów są oczywiście podręczniki – w tym roku epodręczniki. Zawdzięczamy to medialnej aktywności minister edukacji Katarzyny Hall, która za ulubiony temat publicznych wystąpień w tym przedwyborczym, okresie obrała sobie właśnie przyszłość e-edukacji. Wszystko zaczęło się od, przedstawionego w lipcu przez jej resort projektu nowelizacji rozporządzenia w sprawie m.in. dopuszczania do użytku podręczników szkolnych. Jedną z najważniejszy zmian w przedstawionym przez MEN projekcie, jest plan wprowadzenia konieczności przygotowania podręcznika cyfrowego równolegle do wersji tradycyjnej. Ministerstwo proponuje, aby podręcznik cyfrowy (plik pdf) był dokładną kopią książki drukowanej. Pomysł ten spotkał się z otwartym oporem Sekcji Wydawców Edukacyjnych Polskiej Izby Książki. „Nie można (…) zostawić luźno rzuconego pomysłu jako wytycznej, która ma lub raczej powinna spowodować istotne zmiany w sposobie nauczania w polskiej szkole. Nie poparty żadnymi przemyśleniami (poza technikaliami dotyczącymi procesu zatwierdzania) pomysł wywoła olbrzymie zamieszanie, będzie słono kosztował i spowoduje to, że po roku, najdalej dwóch, szkoła zacznie wołać o tradycyjne podręczniki z których można wygodnie uczyć, co pokazują dobitnie nieprzemyślane decyzje rządów Katalonii i Norwegii” – czytamy w uwagach SWE PIK, jakie zostały skierowane do resortu edukacji w ramach konsultacji rzeczonego projektu. Trzeba przyznać, że nawet po pobieżnej lekturze rzeczone rozporządzenie sprawia wrażenie dokumentu, delikatnie mówiąc, nie przemyślanego. Ponadto zdaniem wydawców edukacyjnych, w propozycjach ministerstwa brakuje określenia fundamentalnych zasad, na jakich miałaby się opierać sama idea epodręczników oraz system ich dystrybucji. Jak czytamy w uwagach SWE PIK, nie zostały w nim sformułowane żadne ramy, w tym m.in.: techniczne (czy wydawać podręczniki na płytach CD czy w sieci? Na jakich platformach? …
Wyświetlono 25% materiału - 257 słów. Całość materiału zawiera 1030 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się