Poniedziałek, 18 października 2010
Frankfurt 2010
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru285
Frankfurckie Targi Książki zaskoczyły w tym roku jednym: rewolucja stała się codziennością. Nikt już nie stawiał pytań o sens wydawania e-booków, zagrożenie piractwem czy potrzebę innowacyjnego marketingu. Znikły wyspy elektronicznej awangardy, za to wyłoniły się całe kontynenty nowych możliwości. Nie pytano „czy?”, tylko „jak?”. Inaczej niż w zeszłym roku, w zapełnionych po brzegi halach nie słychać już było złowieszczego słowa na „k”. Wielu angielskich i amerykańskich wydawców, z których część nie dotarła na tegoroczne targi w Londynie, we Frankfurcie złapało wiatr w żagle. – Kryzysu nie ma, biznes kręci się lepiej niż kiedykolwiek. W międzynarodowych halach znów można robić porządne interesy – komentował na gorąco po wizycie w „amerykańskiej hali” jeden z hiszpańskich wydawców. Do Frankfurtu przybyło ponad 7500 wystawców ze 111 krajów. I chociaż odwiedzających było prawie 280 tys., a więc o 10 tys. mniej niż przed rokiem, to mniejsza liczba gości zdawała się nie wpływać na pozytywną atmosferę. Swojego zadowolenia nie krył także dyrektor targów, Juergen Boos. „Interesy szły w tym roku świetnie, zarówno jeśli chodzi o handel prawami do książek klasycznych, jak i elektronicznych” – stwierdził podczas konferencji prasowej podsumowującej tegoroczną edycję wystawienniczej imprezy. Obrosłe atrakcjami Lata ubiegłe uczą, że na targi warto przybyć przynajmniej dzień wcześniej. Już we wtorek osoby odpowiedzialne za licencje mogły podszkolić się z zakresu handlu prawami elektronicznymi. Sala konferencyjna była pełna, choć co bardziej rozeznani w temacie uczestnicy narzekali, że zbyt dużo czasu poświęcono elementarzowi, a więc wyjaśnianiu, czym w ogóle są książki elektroniczne, a zbyt mało na wymianę doświadczeń o obowiązujących stawkach, modelach licencji i zasadach rozliczania się z autorami. Drugi rok z rzędu wydawnictwo O’Reilly zorganizowało w przeddzień targów frankfurcką edycję konferencji „Tools of Change”, na której kilkuset wydawców dyskutowało o zmianach na rynku książki i przyszłości branży wydawniczej – oczywiście z perspektywy digitalizacji. Kluczowym przesłaniem było hasło, iż to nie chęć posiadania treści kieruje decyzjami zakupowymi klientów, ale korzyści, jakie płyną z zakupu konkretnego produktu. Warunkiem jest naturalnie wysoka jakość treści oraz format publikacji dostosowany do contentu. Ale dopiero wyjaśnienie klientowi, że książka, e-book lub mobilna aplikacja pozwoli mu podnieść kwalifikacje, zapewni rozrywkę lub uczyni życie prostszym, decyduje o sukcesie rynkowym produktu. Iskrzy, iskrzy! Po raz pierwszy w tym roku zaiskrzyła inicjatywa Frankfurt Sparks (Frankfurckie Iskry), budująca mosty między światem nowych technologii a książkami. Jednym z jej elementów była konferencja i cykl spotkań StoryDrive, na których wspólnych punktów zaczepienia szukali przedstawiciele branży filmowej, multimedialnej i wydawniczej. Ludzie ekranu, gier komputerowych i książki wymieniali się doświadczeniami z przenoszenia bohaterów i opowieści z papieru na taśmę filmową oraz konsolę do gry. Zacieranie się granic między branżami, cross-medialność i budowanie jednolitej narracji to tylko trzy …
Wyświetlono 25% materiału - 433 słów. Całość materiału zawiera 1734 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się