Wtorek, 24 sierpnia 2010
Natłok patronatów
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru281
Średnio na każdą książkę z zakresu literatury pięknej dostępną w księgarni przypada 1,56 logotypu patrona. Na 144 zbadanych książek znaleziono aż 625 logotypów, a więc jeśli wydawca zdecydował się już na patronat, to bardzo rzadko tylko na jeden. Średnio było ich ponad cztery. Biorąc pod uwagę, że w rzeczywistości tylko 34 proc. publikacji jest objętych umowami patronackimi można dojść do wniosku, że część wydawców nie chce żadnych patronatów, a pozostali mają ich bardzo dużo, czasami nawet kilkanaście w przypadku jednego tytułu. Statystycznie w fantastyce na jedną książkę przypada najwięcej logotypów, bo prawie pięć. Z czysto statystycznego punktu widzenia, jeśli na jakimś tytule nie znalazło się żadne logo, to na kolejnej musiało ich być 10. Rekordową liczbę logotypów (17) odnaleziono na książce wydawnictwa Grass Hopper z Lublina. Wydawcy fantastyki wydają się akceptować każdego patrona, którego zdołają pozyskać i zamieszczają ich logotypy bez ograniczeń. Łącznie prawie połowa (44 proc.) wszystkich logotypów, które można zobaczyć na okładkach książek w księgarniach znajduje się na powieściach fantasy. Wydawcy tego gatunku zdecydowanie najbardziej wierzą w marketingową siłę patronatów. Pod tym względem nawet drudzy w kolejności wydawcy sensacji zawierają trzy razy mniej umów patronackich. Najmniej logotypów odnaleziono w literaturze dziecięcej. Natomiast na żadnym tomiku poezji – z przebadanej grupy – nie pojawił się ani jeden znak firmowy. Najpopularniejsi patroni W sumie na wszystkich książkach w przebadanej próbie znaleziono znaki aż 197 różnych patronów. Trudno sobie wyobrazić, że może istnieć prawie 200 firm i instytucji, które patronują książkom. Nazwy większości z nich z pewnością nie mówią wiele klientom, których może przytłaczać nie tylko ogromna liczba logotypów, ale również samych patronów. Średnio każdy patron zamieścił swój znak na różnych książkach ponad trzy razy. Największą liczbę patronów reprezentują strony internetowe. Dwie trzecie wszystkich logotypów promowały witryny internetowe, wśród których królowała Wirtualna Polska. Jej logo znalazło się na 12 proc. wszystkich książek. Dwóch największych konkurentów portalu, czyli Interia oraz Onet uzyskało kolejno 4,5 oraz 4 …
Wyświetlono 25% materiału - 314 słów. Całość materiału zawiera 1257 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się