Piątek, 29 stycznia 2016
Rynek e-książek A.D. 2015
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru426
Powieść "Starość Aksolotla" przygotowana specjalnie dla miłośników książek cyfrowych, obliczona na kolejne - wizerunkowe - ocne uderzenie segmentu publikacji elektronicznych i... dodajmy od razu - zakończona równie wymiernym sukcesem sprzedażowym, oferta czytnika za "złotówkę", czy pojawienie się pierwszego polskiego czytnika - to tylko niektóre z wielu donośnych wydarzeń, jakie kształtowały oblicze rodzimego rynku e-booków w 2015 roku. Inne, o zdecydowanie bardziej biznesowym charakterze, to m.in.: coraz większe realne zainteresowanie wydawców z głównego nurtu rynku, przekładające się na dynamiczny rozwój atrakcyjnej oferty o wyraźnym potencjale komercyjnym - zmiana myślenia coraz większej grupy wydawców z "można o tym pomyśleć" na "musimy to zrobić, bo warto"; zakończona powodzeniem emisja obligacji firmy Legimi, jako model finansowania strategii i planów rozwoju dystrybutora w kolejnych latach, czy kolejny wzrost przychodów ze sprzedaży e-książek. Odrobina statystyki - szacunkowa wartość sprzedaży (w cenach detalicznych) książek elektronicznych wyniosła 62-63 mln zł, co oznacza wzrost o 12,5 proc. w stosunku do 2014 roku). Oznacza to, że udział publikacji cyfrowych w 2015 roku wyniósł blisko 3 proc. wartości całego rynku książki, która według pierwszych szacunków osiągnęła poziom 2,32 mld zł. Średnia cena sprzedaży e-książki do klienta ostatecznego w najpopularniejszych kategoriach w 2015 roku kształtowała się na poziomie 19 a 21 zł, jednocześnie średnia cena sprzedaży publikacji drukowanej o porównywalnych parametrach sprzedażowych jest wyższa o 25-30 proc. Mimo znacznego wzrostu zaangażowania wydawców w rozwój rynku cyfrowego - ten pozostaje w dalszym ciągu w pewnym rozchwianiu. Z jednej strony, w wyraźny sposób wyróżnić można grupę najbardziej świadomych i jednocześnie najbardziej aktywnych wydawców, dla których tworzenie oferty cyfrowej i zwiększanie sprzedaży z tego tytułu stanowi już jeden z priorytetowych elementów w strategii funkcjonowania firmy. Z drugiej strony nie milkną - niejako prowokowane przez wydawców, często również wywodzących się ze wspomnianej grupy - głosy krytyczne pochodzące od środowisk promujących e-czytelnictwo i książki cyfrowe, a głównym zarzutem kierowanym pod adresem "producentów" jest brak widocznego zaangażowania w promocję oferty elektronicznej. Na prośbę Biblioteki Analiz o subiektywną analizę poprzednich 12 miesięcy na rynku e-książek pokusił się Robert Drózd, prowadzący blog Świat Czytników, jedno z najbardziej popularnych wśród polskich e-czytelników medium dedykowane e-bookom. Pytany o wskazanie najważniejszych z punktu widzenia rozwoju rynku e-książek wydarzeń i zjawisk A.D. 2015 Robert Drózd wymienia między innymi coraz większą dostępność nowości w formie elektronicznej. - Regularnie sprawdzam listę bestsellerów MLK - i 80-90 proc. tytułów wychodzi …
Wyświetlono 25% materiału - 383 słów. Całość materiału zawiera 1534 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się