Niedziela, 5 marca 2006
Znamy już propozycję związkowców
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 160
  – W kwestii zasadniczej, jaką jest kontynuacja biznesu wydawniczego, strategia rozwoju WSiP wypracowana przez zarząd jest zbieżna z propozycjami związków zawodowych działających w naszej spółce – zapewnia Bibliotekę Analiz prezes oficyny, Bogusław Dąbrowski. Jak zwykle jednak, kłopoty pojawiają się w momencie, gdy uwaga przechodzi na sprawy bardziej szczegółowe, na tyle wszelako istotne, iż decydują o kształcie całego zagadnienia. W przypadku drogi, jaką miałyby pójść Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, sprowadzić je można do kwestii: biznes wydawniczy – tak. Tylko jaki? Podejmowane do tej pory kroki nowych władz zmierzają do pozbawienia oficyny jej pozapodręcznikowych aktywności. Przypomnijmy. Już w czerwcu minionego roku – gdy obowiązki prezesa pełnił oddelegowany w tym celu członek Rady Nadzorczej, Jarosław Obara – przestał się ukazywać „Hi! Magazine”. Po nim – w październiku – przyszła kolej na „Ergo. Forum Wychowawców”. W grudniu wydawnictwu Prószyński Media przekazano licencję do miesięcznika „Świat Nauki” i kwartalnika „Umysł”, a także prawa do domeny swiatnauki.pl. Do oficyny Dr Josef Raabe sprzedano kilka tytułów czasopism metodycznych, zawieszono edycję miesięcznika „Świat Techniki”, z końcem roku działalność zakończyły natomiast projekt druku na życzenie oraz drukarnia cyfrowa. Wreszcie, 28 grudnia, do KRS wpisane zostały Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, spółka, która przejmie od WSiP ofertę pozapodręcznikową. Decyzje te – jak czytamy w komunikatach – wynikają „z wdrażanej przez obecny zarząd strategii koncentracji na działalności podstawowej i rezygnacji z działalności w obszarach, które nie przynoszą satysfakcjonującego poziom zwrotu z zainwestowanego kapitału”. Bogusław Dąbrowski daje temu wyraz w udzielanych prasie wywiadach. „Najważniejsze jest skoncentrowanie się wydawnictwa na podstawowym biznesie, jakim jest wydawanie podręczników szkolnych. Działalność dotyczącą pobocznych obszarów będziemy wyodrębniać – poprzez tworzenie osobnych spółek czy też oddziałów przedsiębiorstwa” – deklarował w naszym dwutygodniku, tuż po nominacji. „Rezygnujemy ze strategii dywersyfikacji, tzn. przestajemy wchodzić w różne produkty i usługi odbiegające od naszej podstawowej działalności, czyli wydawania książek, a głównie – podręczników” – powtórzył 5 grudnia na łamach „Parkietu”. Podobne deklaracje pojawiły się w niemal każdej udzielanej publicznie wypowiedzi. Nie można tego powiedzieć o strategii rozwoju wydawnictw, która w łonie kierownictwa rodzi się w bólach, a której domagają się przedstawiciele działających w przedsiębiorstwie związków zawodowych. „To jedynie zarys”, wyznali „Parkietowi”, komentując projekt przedłożony im w grudniu minionego roku. 5 stycznia miał on zostać zaprezentowany Radzie Nadzorczej. Ta jednak – o czym dowiedzieliśmy się nazajutrz – zaakceptowała tylko jego część. „Rada, mimo że trwała około ośmiu godzin, nie przyjęła wszystkich elementów strategii przedstawionej przez zarząd. Zgodziła się jedynie z jej częścią, prezentującą założenia dla działań dystrybucyjnych, marketingowych i handlowych. Nadal więc brakuje WSiP strategii dla podstawowej części działalności: pionu wydawniczego. Rada zajmie się nią na początku lutego” – podał „Parkiet”. Wspomniany …
Wyświetlono 25% materiału - 429 słów. Całość materiału zawiera 1719 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się