Wtorek, 10 października 2006
Kurs public relations – cz. 10
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru179
Brakiem szacunku dla Czytelników byłoby przekonywanie, jak w ogóle istotna w działalności gospodarczej jest porządna witryna w Internecie. Nie zmienia to jednak faktu, że takich naprawdę dobrych – czyli użytecznych dla społeczności, z którymi pragniemy się komunikować – wizytówek w Sieci jest wciąż bardzo mało. Co taka wzorcowa strona powinna zawierać i jak powinna wyglądać? Do tematu podejść można z kilku przynajmniej punktów widzenia – organizacji witryny, jej wyglądu, aspektów funkcjonalnych, technicznych, wreszcie – zawartości. Dziś zajmiemy się niektórymi, poruszenie pozostałych zapowiadając w książce, jaką Biblioteka Analiz przygotowuje na przyszłoroczne targi majowe. Jeszcze niedawno wśród twórców stron WWW panowało przekonanie, że najważniejsze informacje powinny być zlokalizowane w lewym górnym kwadracie podzielonej na krzyż witryny. Raz, że instynktownie wzrok Internauty pada właśnie tam (ja bym tu polemizował), dwa (i to znacznie lepszy argument), że miejsce to niezależnie od ustawionej w komputerze rozdzielczości ekranu zawsze będzie na nim widoczne. W lewym górnym kwadracie umieścić możemy zatem menu główne serwisu lub pomocnicze, kierujące do informacji, na które pragniemy zwrócić uwagę naszych odbiorców. Przeglądając jednak istniejące dziś witryny – i nie chodzi tu tylko o firmy z naszego podwórka – dojść można do wniosku, że ich autorzy nic sobie nie robią z tych wskazówek, główne menu umieszczając poziomo w górnej lub centralnej części ekranu, bądź korzystając z rozwiązań stanowiących kombinację obu zastosowań (tak chociażby zorganizowany jest należący …
Wyświetlono 25% materiału - 223 słów. Całość materiału zawiera 894 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się