Poniedziałek, 17 listopada 2008
WSiP po trzech kwartałach
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru234
– Trzeci kwartał roku to dla Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych „czas prawdy” – mówił prezes Stanisław Wedler podczas konferencji prasowej, jaka odbyła się 5 listopada. To właśnie on daje odpowiedź co do realizacji prognoz. Ogólnie jest lepiej niż przed rokiem. Dotyczy to samych WSiP, jak również grupy kapitałowej. I choć nie można przemilczeć spadku skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży z 209 do 163,2 mln zł, należy pamiętać, że jego przyczyna tkwi w zbyciu akcji Wkry pod koniec 2007 roku. 500 reklamacji „Posypujemy głowę popiołem” – mówi prezes Wedler podsumowując tegoroczny sezon podręcznikowy. Wydarzyło się kilka ciekawych rzeczy. Po pierwsze, nastąpiło przesunięcie części sprzedaży z „dużego” (sierpieńwrzesień) na „mały” (maj-czerwiec). Było to widać już po wynikach drugiego kwartału. Jak podkreślił obecny na konferencji Karol Żbikowski – członek zarządu odpowiedzialny za wdrożenie strategii rozwoju firmy – taka sytuacja wpisuje się w kreślony przez jej władze scenariusz. Druga sprawa, która odbiła się szerokim echem, to opóźnienia w dostawach podręczników WSiP, na co narzekał cały rynek – hurtownicy, detaliści i klienci. – Przed sezonem ulepszyliśmy system operacyjny, który miał zdecydowanie usprawnić obsługę zamówień. Niestety dostawca oprogramowania nie dotrzymał terminów, a jego jakość także nie odpowiadała tej zakładanej. W efekcie zamiast w 48 godz. (maksymalny czas dostawy) książki trafiały do niektórych księgarń po dwóch-trzech tygodniach – relacjonował Wedler. Łącznie do wydawnictwa trafiło aż 500 reklamacji. Według WSiP, odpowiedzialność za brak podręczników na księgarskich półkach spada także po części na księgarzy, którzy zamawiali w tym roku mniej niż zazwyczaj. Stało się jeszcze coś innego. Sprzedaż niektórych tytułów w kluczowych segmentach wzrosła nieoczekiwanie o 9-16 proc., co oznaczało konieczność szybkiego dodruku brakujących tytułów. A że nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, najważniejszą wiadomością tego okresu jest wzrost przychodów ze sprzedaży produktów o 3,5 proc. – To znaczy, że po raz kolejny udało nam się gdzieś odebrać udziały konkurencji – cieszył się prezes WSiP. Z kolei narastająco po trzech kwartałach zysk netto spółki wyniósł 41,7 mln zł, a zysk operacyjny 49,4 mln zł. Wszystko przy ogólnych przychodach …
Wyświetlono 25% materiału - 332 słów. Całość materiału zawiera 1330 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się