środa, 29 listopada 2017
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 470

W trzecim kwartale 2017 roku przychody Grupy Agora wyniosły 251,4 mln zł i były niższe o 8 proc. w porównaniu do trzeciego kwartału 2016 roku.

Segmentami, które odnotowały wzrost przychodów były: Film i Książka oraz Radio.

Wpływy w segmencie Film i Książka zwiększyły się o 5,2 proc. i wyniosły 87,7 mln zł. Najbardziej wzrosły przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios, które stanowiły 47,6 mln zł. Wyższe były również wpływy ze sprzedaży reklam w kinach w kwocie 9,3 mln zł oraz ze sprzedaży barowej, które wyniosły 18,7 mln zł. Segment odnotował również wyższe wpływy z działalności filmowej, a niższe z działalności Wydawnictwa.

W trzecim kwartale przychody Wydawnictwa Agora wyniosły 7,5 mln zł i były o 21,1 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Istotny wpływ na ich poziom w 2016 roku miały wpływy ze sprzedaży gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” i dodatków do niej, a także inne projekty realizowane w ramach pionu m.in. wystawa Titanic the Exhibition. Wyższe były wpływy ze sprzedaży wydawnictw książkowych, muzycznych i DVD.

W minionym kwartale Wydawnictwo Agora wydało premierowo 17 książek, siedem wydawnictw muzycznych i jedno wydawnictwo filmowe. W rezultacie, w omawianym okresie Wydawnictwo sprzedało około 0,2 mln książek i książek z płytami CD i DVD. Wśród najlepiej sprzedających się wydawnictw książkowych znalazła się biografia Anny Przybylskiej – „Ania”.

Autor: (pw)