Poniedziałek, 20 października 2008
Rzecz o Robercie Wierzbickim
Czasopismo"Magazyn Literacki Książki"
Tekst pochodzi z numeru10/2008
Po odejściu Doroty Oleksiak z biura prasowego Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych nie ma dobrego fachowca od public relations w branży książkowej. Poza Robertem Wierzbickim, który pełni tę funkcję w Wiedzy i Praktyce. Tylko oni oboje swą działalność postrzegali w wymiarze znacznie szerszym niż współpraca z mediami – organizowanie konferencji prasowych, wysyłka materiałów o nowościach wydawniczych, umawianie zarządów na wywiad itp. Zarówno dla Doroty, jak i Roberta, PR zawsze było (były?) czymś znacznie więcej – kreowaniem wizerunku, pozytywnych skojarzeń czy wreszcie „zarządzaniem reputacją”. Wyznaczyli standardy wciąż nieosiągalne dla innych kolegów po fachu. Oboje wiedzieli także, że nie przez bratanie się z dziennikarzami buduje się poprawne relacje z prasą – przez kilka lat byliśmy na „pan”, nie przekraczając postawionych sobie na początku znajomości granic. Lub rzadko. Po czasie praktyka ta wyłącznie procentowała, nauczyła nas bowiem szczególnego rodzaju szacunku do siebie nawzajem i do własnej pracy. Szef public relations w Wiedzy i Praktyce, które specjalizuje się w publikacjach wymiennokartkowych dla biznesu, urodził się w 1979 roku. Ukończył socjologię w Collegium Civitas, ma też za sobą London School of PR („takie jakby podyplomowe”, jak sam mówi). Od 2004 roku pracował jako PR Manager w Platformie Mediowej Point Group, wydawcy m.in. czasopism „Machina”, „Dlaczego” i „Film”. Obsługiwał wówczas także agencję AdMobile i na zasadach agencyjnych klientów agencji BTL Point Group. Od września 2005 specjalista ds. PR w wydawnictwie Wiedza i Praktyka, od roku starszy specjalista, chociaż dla nas, w redakcji, „od zawsze” jest tam szefem PR. Od dwóch lat współpracuje jako konsultant i doradca z agencją More & More Grupa Kreatywna. Co interesujące, w 2006 roku …
Wyświetlono 25% materiału - 261 słów. Całość materiału zawiera 1044 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się