Wtorek, 28 grudnia 2010
Audioteka.pl A.D. 2010
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru290


W styczniu, podczas corocznej uroczystości wręczenia „Nagród Magazynu Literackiego KSIĄŻKI”, obok „Książek Roku” i nagrody dla „Wydawcy Roku”, po raz pierwszy przyznaliśmy także wyróżnienie w kategorii „Wydarzenie”. Otrzymał je działający wówczas na rynku zaledwie od kilkunastu miesięcy serwis audioteka.pl, specjalizujący się w sprzedaży audiobooków on-line. Wybór redakcji był wyrazem uznania niezwykle dynamicznej i nowatorskiej działalności marketingowej na rzecz popularyzacji książek audio. Między innymi dzięki głośnym projektom serwisu Audioteka.pl, jak pierwsza polska superprodukcja „Narrenturm” Andrzeja Sapkowskiego możliwe było niespotykane wcześniej zainteresowanie mediów książkami do słuchania, a także coraz mocniejsze zaangażowanie wydawców w rozbudowę tej części oferty. Jednak w kolejnych miesiącach 2010 roku masowe zainteresowanie mediów skupiły na sobie przede wszystkim książki elektroniczne i e-czytniki, a o audiobookach zrobiło się niemal zupełnie cicho.

Czy może pochłonięci spekulacjami na temat rozwoju polskiego rynku e-książek nie zauważyliśmy, że po raz kolejny na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat, mieliśmy do czynienia z sytuacją krótkotrwałej wizerunkowego odbicia się od dna tego segmentu rodzimego rynku książki, a następnie powrotu do niszy, jaką zajmował wcześniej? Na przykładzie tegorocznej działalności serwisu Audioteka.pl oraz jej efektów okazuje się, że trudno o bardziej mylne wrażenie.

PEŁNA WERSJA TEKSTU W FORMIE ELEKTRONICZNEJ DOSTĘPNA BĘDZIE DLA ZAREJESTROWANYCH KLIENTÓW W CHWILI POJAWIENIA SIĘ KOLEJNEGO NUMERU

Autor: Paweł Waszczyk