Wtorek, 9 lutego 2010
Happening w promocji książki
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru267
W nieco felietonowym, bo nawiązującym do tematu, stylu zachciało mi się zająć na łamach Biblioteki Analiz zjawiskiem happeningu w szeroko rozumianej praktyce promowania książek. Niełatwo, przyznam, znaleźć jego przykłady, bo i nie mają nasi wydawcy czym się w tej materii pochwalić. Od czego jednak mamy wyszukiwarkę serwisu Rynek-Książki.pl, który rejestruje dziś ok. 13,6 tys. tekstów związanych z rynkiem książki. No więc wpisujemy do okienka wyraz „happening”, klikamy w napis „szukaj” i otrzymujemy wynik: równo 50 tekstów, z których pierwszy pojawił się w naszych tytułach 4 maja 2000 roku, a ostatni 13 stycznia 2010 roku. Jakby nie było – dziesięć lat. Dziesięć lat i tylko 50 wydarzeń, z którymi skojarzono wyraz „happening”. Co mamy wśród nich? Ano, zacznijmy od pierwszego. Mowa w nim o akcji „protestacyjnej” pod warszawskim ratuszem, której celem było przemianowanie nazwy przystanków komunikacji miejskiej w Al. Niepodległości z „Urząd Patentowy” na „Biblioteka Narodowa”. Jak czytamy „happening rozpoczął się przed siedzibą warszawskiego Ratusza na Pl. Bankowym, gdzie do pikiety składającej się głównie z młodych czytelników wyszedł prezydent miasta Paweł Piskorski. Przyjął petycję i publicznie ją poparł. Potem pikietujący przenieśli się pod gmach BN”. Akcja uzyskała oddźwięk w mediach, co – jak wiemy – przyczyniło się do ostatecznego sukcesu organizatorów. Inny z tekstów wspomina o „artystycznym happeningu” Muzy, która w trakcie Targów Książki …
Wyświetlono 25% materiału - 213 słów. Całość materiału zawiera 853 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się