środa, 16 listopada 2022
DRUGA OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KOMISJI DS. WYDAWNICTW NAUKOWYCH PRZY KRASP
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 581 (21/2022)
9 listopada odbyła się Druga Ogólnopolska Konferencja Komisji ds. Wydawnictw Naukowych przy KRASP, której tytuł brzmiał „Wydawnictwo naukowe w XXI wieku – jak technologie cyfrowe zmieniają komunikację naukową”. Podobnie jak w roku ubiegłym konferencja miała formę hybrydową, a jej stacjonarna część odbyła się w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. W tym roku tematem konferencji był stan cyfryzacji wydawnictw naukowych w Polsce z uwzględnieniem uwarunkowań otwartej nauki, zarówno w aspekcie organizacji procesów wydawniczych, jak i upowszechniania monografii i podręczników akademickich w repozytoriach i na platformach cyfrowych. Zmiana modelu finansowania publikacji naukowych, dotowanie tworzenia platform do udostępniania materiałów, położenie większego nacisku na powszechną dostępność polskich baz naukowych – to postulaty, które wybrzmiały podczas konferencji. Pandemia przyspieszyła cyfryzację treści naukowych – spada liczba materiałów drukowanych, a coraz więcej publikacji dostępnych jest w cyfrowych bazach danych, często w ramach otwartego dostępu. Wymusza to zmianę sposobu działania wydawnictw, czemu poświęcono panel „Innowacyjne modele biznesowe – jak sprzedawać treści naukowe w XXI wieku?”. W panelu wzięli udział: – Marta Błaszczyńska z OPERAS-PL, Centrum Humanistyki Cyfrowej Instytutu Badań Literackich PAN, – dr Magdalena Karciarz z Wydawnictwa Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu, – Anna Lubczyńska-Lafuente z Wydawnictwa Naukowego PWN, – Tomasz Psonka, z wydawnictwa Elsevier. Panel moderował Włodzimierz Albin, prezes Wolters Kluwer Polska, który spytał prelegentów o to, jaki model sprzedażowy sprawdza się w nowych realiach oraz jak powinno się wynagradzać autorów, skoro tendencją jest udostępnianie treści w otwartym dostępie. …
Wyświetlono 25% materiału - 235 słów. Całość materiału zawiera 941 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się