Poniedziałek, 12 listopada 2012
Rozmowa z Bartłomiejem Roszkowskim, członkiem zarządu firmy Netpress Digital
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru341
Jeszcze latem tego roku niektórzy z dystrybutorów e-booków nie akcentowali tak działań na rzecz zwiększania zainteresowania e-książkami wśród użytkowników czytników i tabletów. Jednak w ostatnich kilkunastu tygodniach konkurencja między wami wyraźnie się zaostrzyła… Obecnie segment, na którym działa platforma Nexto notuje skokowe wzrosty sprzedaży. Rejestrujemy zwiększone zainteresowanie ze strony tzw. zwykłych klientów, którzy coraz częściej nie rekrutują się już wyłącznie spośród fanów nowinek technologicznych, tylko zwykłych konsumentów kultury, aktywnych czytelników którzy zdecydowali się już na lekturę e-książek. To bardzo pozytywny sygnał nie tylko dla nas, ale także konkurencji. Rynkowy tort do podziału jest coraz większy, więc w kolejce do niego jest też więcej chętnych. W segmencie pojawiają się nowe podmioty, zaczyna się „wojna” na promocje…   Powszechnie uważa się, że najważniejszymi trendami okresu 2011-2012 były: dynamiczny wzrost liczby tytułów w postaci cyfrowej wprowadzanych do sprzedaży przez wydawców oraz rezygnacja z restrykcyjnego, z punktu widzenia użytkownika systemu DRM na bardziej przyjazny mu watermark. Zgodzi się pan z tą tezą? Tak, w 100 proc. Dodałbym do powyższego jeszcze rosnącą konkurencję na rynku. W 2013 roku okaże się, kto będzie liderem, a kto znajdzie się na końcu stawki. Latem w spółce NetPress Digital, która jest operatorem serwisu Nexto.pl, nastąpiły istotne zmiany własnościowe. Momentalnie na rynku pojawiły się spekulacje, że platforma może skoncentrować się na dystrybucji e-prasy, nieco „odpuszczając” segment książki cyfrowej. Czy wasza …
Wyświetlono 25% materiału - 220 słów. Całość materiału zawiera 881 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się