Poniedziałek, 22 lutego 2010
Nowy Dan Brown kością niezgody
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru268
27 stycznia ukazał się „Zaginiony symbol”, nowa książka Dana Browna. Wydawcy – Sonia Draga i Albatros – w myśl umowy po równo podzielili się wydrukowanym nakładem (150 tys. egz.). Nakład Sonii Dragi został rozdysponowany między współpracujących z oficyną odbiorców, nakład Andrzeja Kuryłowicza w całości trafił do jego wyłącznego dystrybutora, Firmy Księgarskiej Jacek Olesiejuk. Pierwszym dowodem, że o zgodnej, choć równoległej dystrybucji nie może być mowy, stały się reakcje katowickiego wydawnictwa i FKJO w odpowiedzi na łatwą do przewidzenia wojnę cenową między wielkopowierzchniowymi sprzedawcami powieści. Poniżej publikujemy oświadczenia obydwu firm (znamienne, że do tej pory ani razy nie wypowiedział się w tej sprawie Kuryłowicz) wraz z komentarzami czytelników serwisu Rynek-Książki.pl. 8 lutego – oświadczenie Sonii Dragi. Niniejszym pragnę oświadczyć, iż Wydawnictwo Sonia Draga nie dostarczyło książki „Zaginiony symbol” do Carrefoura ani do Biedronki, ani też do żadnej sieci oferującej książkę w cenie poniżej 30 zł za egzemplarz. Za te transakcje odpowiada Firma Księgarska Jacek Olesiejuk (…). Pragnę zapewnić, iż jestem oburzona faktem rozpętania przez te firmy prawdziwej wojny cenowej kosztem najnowszej książki tego autora, powodując wyraźne straty w sieciach księgarskich, jak i u niezależnych księgarzy. Informuję, że zamierzam wyciągnąć konsekwencje prawne wobec winnych zaistniałej sytuacji. . SONIA DRAGA PREZES WYDAWNICTWA SONIA DRAGA SP. Z O.O. . 10 lutego – oświadczenie FKJO Firma Księgarska Jacek Olesiejuk sp. z o.o. oświadcza, że wszelkich transakcji ze swoimi kontrahentami na sprzedaż książki „Zaginiony symbol” dokonała zgodnie z literą prawa oraz warunkami handlowymi obowiązującymi strony. Próba ograniczania bądź narzucania ostatecznej ceny sprzedaży jest niezgodna z prawem. Pragniemy przypomnieć, że podobna sytuacja miała miejsce przy premierze jednego z tomów „Harry’ego Pottera”, kiedy to wpływanie i ograniczenie ceny detalicznej zakończyło się wymierzeniem kar dla wydawcy. Ciekawym jest fakt, że graniczna cena, którą podało Wydawnictwo Sonia Draga – 30 zł, jest niczym innym jak odzwierciedleniem ceny sprzedaży w Tesco – 32,90 zł (detal 44,90 zł), gdzie dostawcą jest poprzez swojego dystrybutora Sonia Draga. Różnica nieznaczna, 3 zł, ale powyżej granicy 30 zł, która z niewiadomych przyczyn jest granicą magiczną dla Wydawnictwa Sonia Draga. Wobec powyższego faktu, wypada zadać pytanie – czy oburzenie dotyczy tylko jednego fragmentu rzeczywistości i to właśnie tej części związanej z FKJO?. KRZYSZTOF ZIMNY DYREKTOR HANDLOWY FIRMY KSIĘGARSKIEJ JACEK OLESIEJUK SP. Z O.O. „Taniej niż w hurtowni”, zatytułował swój komentarz, a raczej uzupełnienie do oświadczenia, jeden z gości naszego portalu. …
Wyświetlono 25% materiału - 384 słów. Całość materiału zawiera 1538 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się