Poniedziałek, 6 września 2010
Amazon i Apple grają w różnych ligach
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru282
Pod koniec sierpnia Amazon rozpoczął sprzedaż trzeciej generacji czytników e-booków Kindle. Urządzenie jest lżejsze, cieńsze, szybsze i… tańsze od niemal wszystkich dostępnych na rynku e-readerów. Czy to reakcja na sukcesy tabletu iPad firmy Apple i walka o utrzymanie dominującej pozycji na rynku książki elektronicznej? Tak uważać mogą analitycy skupieni na wynikach finansowych, ja jako użytkownik obu urządzeń szybko zdałem sobie sprawę, że iPad i Kindle grają w różnych ligach. Czym zatem różni się iPad od Amazon Kindle’a? A czym różni się czasopismo od powieści? Pierwsze ma wysokiej klasy kredowy papier, prezentuje szerokie spektrum tematów, a nad tekstem coraz częściej dominują zdjęcia, rysunki, infoboksy i wykresy. Książka beletrystyczna rezygnuje za to z błyszczącej powierzchni, skupia się na narracji, a jej treść jest co najwyżej uzupełniana elementami graficznymi. Podobnie jest z dwoma urządzeniami, które wywołują tyle emocji na rynku prasy i książki. Z iPada korzystam już od kilku miesięcy i muszę przyznać, że nie udało mi się jeszcze przeczytać na nim w całości żadnej książki. Inaczej jest z najnowszym czytnikiem Amazonu: od razu pierwszej nocy „od deski do deski” przeczytałem na nim średniej długości powieść. iPad to urządzenie tworzące nieistniejący dotychczas rynek urządzeń mieszczących się pomiędzy smartphone’ami a netbookami. Używam go przede wszystkim do surfowania po Internecie, czytam pocztę, czasem słucham muzyki (choć do tego lepiej nadaje się kompaktowy iPod), a w podróży oglądam filmy. Przy okazji korzystam z tuzina spośród dziesiątek tysięcy aplikacji dostępnych w App Store. Tylko z powodu …
Wyświetlono 25% materiału - 239 słów. Całość materiału zawiera 959 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się