■Chmury – nowy imprint Grupy Wydawniczej Foksal Grupa Wydawnicza Foksal powołała do życia nowy imprint literatury popularnej – wydawnictwo Chmury. To już piąty brand spółki należącej do Grupy Empik. Pod nową marką ukazywać się będą książki obyczajowe i kryminalne, thrillery, opowieści biograficzne, poradniki i reportaże. Wśród premierowych książek nowego wydawnictwa znajdą się: pierwszy tom kryminalnej serii „Nie szukaj mnie” Joanny Opiat-Bojarskiej pt. „Złodziej”, fabularyzowany reportaż „Katastrofa Heweliusza” Katarzyny Janiszewskiej oraz coś dla fanów romantasy, czyli „Córka ciemności” K.N. Hanner. Grupa Wydawnicza Foksal skupia oficyny wydawnicze obecne na rynku od ponad 20 lat: W.A.B., Buchmann oraz Wilgę, a także nowe brandy: Uroborosa, w którym ukazuje się literatura fantasy i SF, a także Neony, markę literatury Young Adult. ■W przyszłym roku Targi Książki na PGE Narodowym Organizator Międzynarodowych Targów Książki w Warszawie poinformował, że od przyszłego roku targi odbywać się będą na PGE Narodowym. Termin przyszłorocznej edycji, jak przekazała Fundacja Historia i Kultura, to 29-31 maja 2026. W 2027 roku targi odbędą się od 20 do 23 maja. W tym roku mimo trudnych warunków pogodowych i trwającej na placu Centralnym budowy frekwencja była wysoka. Deszcz, który towarzyszył wydarzeniu, był wyzwaniem, ale nie zniechęcił uczestników. Targi przyciągnęły dużą liczbę odwiedzających, a niektórzy wydawcy zgłaszali wyższą sprzedaż niż w poprzednim roku. – W zeszłym roku targi odwiedziło 120 tys. osób, w tym roku mieliśmy co najmniej taką samą frekwencję – powiedział Jacek Oryl, dyrektor MTK, wiceprezes Fundacji Historia i Kultura, organizatora targów. Wskazał także, że antybohaterem tegorocznej edycji była firma odpowiedzialna za przebudowę placu Centralnego, która, mimo zapewnień, nie zakończyła prac budowlanych przed targami. W tej edycji warty podkreślenia był bogaty program gościa honorowego, czyli Republiki Korei. Wydarzenie umożliwiło spotkania z wieloma autorami, co przyczyniło się do lepszego zrozumienia kultury koreańskiej. ■PWN ma nowe logo Wydawnictwo Naukowe PWN przechodzi największą od lat metamorfozę wizerunkową. Nowe logo, odświeżona identyfikacja wizualna i cyfrowa transformacja to pierwsze efekty rebrandingu, który ma na nowo zdefiniować pozycję PWN w cyfrowej rzeczywistości. – Jesteśmy marką z bogatym dziedzictwem, ale zdajemy sobie sprawę, że dziś autorytet buduje się nie tylko poprzez treść, ale również poprzez formę, sposób komunikacji i bliskość z odbiorcą – mówi Natalia Wojciechowska, prezes zarządu Wydawnictwa Naukowego PWN. – Chcemy być bardziej dostępni, nowocześni i cyfrowi – nie tracąc przy tym tego, co od lat stanowi fundament PWN: jakości, rzetelności i zaufania. Chcemy pokazać, że PWN to także marka innowacyjna, której produkty wyznaczają nowe standardy w edukacji i dostępie do wiedzy. Nowa identyfikacja wizualna to znak, że jesteśmy gotowi odpowiadać na potrzeby nowoczesnych odbiorców i dalej wyznaczać kierunek rozwoju na rynku – dodaje Natalia Wojciechowska. ■Grażyna Plebanek prezydentką Europejskiej Rady Pisarzy Grażyna Plebanek została prezydentką Europejskiej Rady Pisarzy (European Writers’ Council) – przekazała Unia Literacka, której pisarka jest współzałożycielką. European Writers’ Council zrzesza ponad 220 tys. profesjonalnych autorek i autorów tworzących w 35 językach, działających w 50 stowarzyszeniach i związkach z 32 krajów, w …