Czwartek, 3 listopada 2011
Po konferencji Tools of Change for Publishing
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru312
Tegoroczne Targi Książki we Frankfurcie poprzedziła międzynarodowa konferencja Tools of Change for Publishing, organizowana cyklicznie przez amerykańską firmę O’Reilly Media. Całodniowy program, podzielony na pięć równoległych sesji tematycznych, pokrywał wiele istotnych zagadnień dotyczących zmian w produkcji, promocji i dystrybucji książki. Szczególny nacisk położono na książki cyfrowe (ebooki). Zmieniają się nawyki czytelników Wstępem do rozważań na temat przyszłości e-booków było podsumowanie zmian zachowań konsumentów, przedstawione przez Davida Gosena, dyrektora europejskiego oddziału firmy Nielsen Telecom, regularnie prowadzącej badania w sektorze urządzeń mobilnych. Ponad 50 proc. badanych posiada obecnie przynajmniej dwa urządzenia mogące służyć do czytania książek: smartfon, czytnik, tablet lub komputer. Odsetek ten zwiększył się blisko o 10 proc. w ciągu roku. Ujawniają się także różnice w specyfice korzystania z poszczególnych urządzeń: z e-czytnika i smartfona korzystamy indywidualnie, natomiast z tabletów najczęściej w kilka osób (np. oglądając równolegle telewizję – 20 proc.). Polska należy do krajów, w których smartfony zdobywają popularność szczególnie szybko – prawie 30 proc. urządzeń dostępnych na rynku w 2012 roku będzie dawała możliwość skorzystania z aplikacji do czytania. Podsumowując, David Gosen przyznał, że obecne nawyki ulegają szybkim zmianom, a przyswajanie treści cyfrowych staje się co raz bardziej naturalne w grupie wiekowej 25-50. Badania przeprowadzone przez Bowker pokazują ponadto, iż nabywcy książek cyfrowych znacznie różnią się od tradycyjnych. Książki cyfrowe kupowane są w innym czasie i celu – dominuje beletrystyka, kupowana w wolnym czasie impulsowo, niezależnie od sezonu sprzedaży. Forma cyfrowa pozwala na skrócenie do minimum czasu od decyzji zakupowej do realizacji potrzeby czytelniczej bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Do takiej formy konsumpcji przyzwyczajone jest pokolenie Y i Z, które obecnie obniża poziom czytelnictwa, wybierając inne formy rozrywki. Utrzymanie lojalności wśród e-czytelników Do powyższych wniosków odnieśli się Mateusz Frukacz i Mikołaj Małaczyński, założyciele księgarni cyfrowej Legimi, którzy w swojej prezentacji przekonywali wydawców do wydawania e-booków „w chmurze”. Coraz bardziej popularna koncepcja czytania w chmurze (ang. …
Wyświetlono 25% materiału - 305 słów. Całość materiału zawiera 1222 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się