Wtorek, 17 maja 2011
Dystrybucja i sprzedaż e-booków
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru300
Na zorganizowanej podczas II Warszawskich Targów Książki konferencji poświęconej problematyce wykorzystywania nowych technologii w branży wydawniczej zaprezentowano blok poświęcony spojrzeniu na segment rynku e-książek oczami wszystkich jego podmiotów: uczestnika, wydawcy i dystrybutora. Z przedstawionych prezentacji można wnioskować, że są to zupełnie inne światy. Oczekiwania czytelników (odbiorców) zupełnie rozmijają się z celami działań wydawców, również dystrybucja ma swoje własne cele i dążenia. Słowem jest tak samo jak na „normalnym” rynku. Różnice funkcjonowania e-książki postaram się przedstawić ukazując trzy różne spojrzenia na to zjawisko. Oczami czytelnika Czytelnik chciałby mieć e-książkę na własność. Fizycznie posiadać plik pdf albo niezabezpieczony ePub i wgrywać go na różne dostępne urządzenia (czytnik, smartfon, komórka czy zwykły notebook i pecet). Pliki zabezpieczone DRM (Digital Rights Management) są dla niego uciążliwe. System zarządzania prawami Adobe polega na zarejestrowaniu się, pobraniu aplikacji umożliwiającej ściąganie plików, nabyciu konkretnego utworu w konkretnym formacie. Plik ten w momencie „ściągania” jest personalizowany dla konkretnego urządzenia. Ponieważ ludzie nie chcą być przywiązani do konkretnego urządzenia i aby umożliwić czytelnikom korzystanie z pliku na różnych urządzeniach, a jednocześnie nie pozbawiać się możliwości kontroli nad plikiem z utworem, wymyślono „czytanie w chmurze”. Jest to nic innego jak dostęp do treści za pomocą różnych urządzeń, ale treści te są zlokalizowane na serwerach „chmury”. Czytelnik po zalogowaniu uzyskuje dostęp do pewnych plików, ograniczony i częściowy do oferty, aby po „przekartkowaniu” mógł coś kupić. I co właściwie kupuje? Nie książkę (nawet nie e-książkę) tylko wirtualny dostęp do niej. Meteorologicznie rzecz ujmując – tak jak są różne chmury, na różnych piętrach (niskie, …
Wyświetlono 25% materiału - 251 słów. Całość materiału zawiera 1005 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się