Poniedziałek, 27 maja 2013
Azymut wczoraj, dziś i jutro
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru355
Od kilku lat tradycją majowej imprezy targowej w Warszawie jest prezentacja OSDW Azymut. Tym razem działająca w ramach Grupy PWN firma dystrybucyjna przedstawiła wyniki swojej działalności w 2012 roku oraz wskazała kierunki rozwoju na kolejnych kilkanaście miesięcy. – Przychody ze sprzedaży hurtowej w 2012 roku wyniosły 214 mln zł, co oznacza 18-proc. wzrost w stosunku do 2011 roku, a obrót towarowy liczony z przychodami z usług dystrybucyjnych 354 mln zł – relacjonował prowadzący pierwszą część prezes OSDW Azymut, Jerzy Majewski. W ubiegłym roku w ofercie Azymutu dostępnych było ponad 121 tys. tytułów, z czego ponad 14,7 tys. nowości (ponad 950 więcej niż rok wcześniej). Firma współpracował w tym okresie z 2.304 podmiotami wydawniczymi, w tym z 430 nowymi partnerami. – 80 proc. naszej sprzedaży realizujemy na ofercie 80-90 wydawców, podczas gdy 99 proc. obrotu firmy to oferta aż 400 wydawców – mówił o strukturze przychodów szef Azymutu. W zakresie współpracy handlowej firma obsługuje ponad 4.600 punktów detalicznych. Po raz pierwszy w historii najwyższy udział w przychodach Azymutu miała sprzedaż do księgarń internetowych, która stanowiła 38 proc. ogólnego obrotu, wobec 32 proc. w 2011 roku. Kolejne 34 proc. sprzedaży zrealizowano dzięki współpracy z księgarniami niezależnymi (39 proc. rok wcześniej), a na sieci księgarskie przypadło 14 proc. przychodu. – Proszę zauważyć, że w ciągu dwóch lat 12 proc. obrotu przeniosło się z księgarń niezależnych do internetowych – podkreślał prezes Majewski, mówiąc o roli, jaką e-księgarnie odgrywają w polityce handlowej prowadzonej przez niego firmy. O jeden punkt procentowy mniej w przychodach dystrybutora stanowił udział sprzedaży do bibliotek i choć firma zanotowała tu spadek w porównaniu z …
Wyświetlono 25% materiału - 263 słów. Całość materiału zawiera 1053 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się