Poniedziałek, 13 marca 2006
Londyńskie Targi Książki 2006
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 163
„Targi Książki na lewo”, „Salon urody na prawo” – pod takim hasłem wchodziliśmy rano w niedzielę, 5 marca, do gigantycznej hali wystawowej Excel. Londyńskie Targi Książki przeniosły się definitywnie z ładnej, ale ciasnej, Olimpii do nowoczesnego centrum na wschodzie Londynu. Drugą połowę wielkiej powierzchni na ten sam czas wynajęły targi „Profesjonalne piękno”. Krótkie i intensywne targi londyńskie z roku na rok rozrastają się. Tegoroczne zajmowały powierzchnię o 22 proc. większą niż poprzednie, o 11 proc. wzrosła liczba wydawnictw i firm wystawiających się – prawie 2000 z 59 krajów, a do tego 360 agencji z 28 państw w sekcji sprzedaży praw. Targi odwiedziło o 5 proc. więcej ludzi niż w zeszłym roku – w sumie weszło 25 tys., z czego 12 tys. stanowili obcokrajowcy. Po raz pierwszy pojawiły się stoiska narodowe z Tajlandii, Indii, Południowej Afryki, Irlandii i Libanu. Polska znalazła się wśród państw, które zdecydowanie powiększyły zamówione powierzchnie. Bardzo wzrosła na przestrzeni ostatnich kilku lat liczba zwiedzających z krajów Europy Środkowo- Wschodniej. Organizatorzy zadowoleni są z nowej siedziby, choć dyrektor, Alistair Burtenshaw, z pewnym zażenowaniem mówił o obecności „Piękna” po drugiej stronie hallu wejściowego. Podkreślał też, że podpisał umowę na wynajem centrum Excel na edycję 2007 pod warunkiem, że „Piękno” pojawi się tam w innym niż książki terminie. „Ekipa LBF”, jak o sobie mówią organizatorzy, jest bardzo dumna z tegorocznych wyników i zdecydowanych tendencji wzrostu. Stawiają sobie za cel wypełnienie całości Excelu, czyli zapełnienie powierzchni dwukrotnie większej niż tegoroczna, wyraźnie natomiast mówią, że nie chcieliby rozrosnąć się do rozmiarów targów frankfurckich. Trudno jednak sobie wyobrazić, by po osiągnięciu tego pierwszego celu nie wyznaczyli sobie następnych. Zwłaszcza że profesjonalizm przygotowania osiąga wyżyny niewyobrażalne. Jako tegoroczny wystawca otrzymałam około stu e-maili z najróżniejszymi informacjami, ofertami oświetlenia, wyposażenia, podłączenia się do Internetu, a także regularny newsletter. Nasze wydawnictwo Muchomor było jednym z wystawców w efekcie konkursu na Międzynarodowego Młodego Wydawcę Roku – IYPY (International Young Publisher of the Year), który wygrałam w zeszłym roku. Nagrodę stanowiło 7,5 tys. …
Wyświetlono 25% materiału - 325 słów. Całość materiału zawiera 1301 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się