Piątek, 14 czerwca 2024
Rozmowa ze SŁAWOMIREM ERKIERTEM, dyrektorem Wydawnictwa Naukowego UAM
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 619 (11/2024)
Sławomir Erkiert od 1 kwietnia jest szefem Wydawnictwa Naukowego UAM. Na tym stanowisku zastąpił dyrektor Marzennę Ledzion-Markowską. „Ludowa tradycja” mówi, że nowy szef to nowe porządki. Czy wydawnictwo obierze nowy kurs? Jestem zwolennikiem kontynuacji, a nie rewolucji, co oczywiście nie wyklucza pewnych usprawnień, na przykład szybszej reakcji na zmiany, które wciąż mają miejsce na księgarskim rynku, jak choćby sprzedaż książek naukowych na rozdziały czy też dynamiczny rozwój publikacji cyfrowych. Mamy silną pozycję na rynku, marka wydawnictwa jest prestiżowa. Cyfryzacja to kierunek czy wyrok na papier? Kierunek. Książka drukowana ma się dobrze i nic tego nie zmieni. Naszą misją jest promowanie nauki w jak najlepszym wydaniu, a książki drukowane są tutaj jedną z najdoskonalszych form. Natomiast e-booki to poszerzenie naszej oferty i jednocześnie zwiększenie możliwości dla klientów. Istotny jest również kierunek bezpłatnego wykorzystywania cyfrowych zasobów naukowych, czyli otwarty dostęp, który rozwija się bardzo szybko, i my już w tym uczestniczymy. Jesteś związany z UAM od 13 lat. Przyszedłeś tutaj z Międzynarodowych Targów Poznańskich, gdzie zajmowałeś się między innymi promocją. Pomogło? Zdecydowanie. Gdy przyszedłem do wydawnictwa, rynek księgarski się zmieniał. Musieliśmy na przykład opracować nowy model dystrybucji, sprzedaży i promocji. Między innymi stworzyliśmy nowoczesny sklep internetowy z prawie trzema …
Wyświetlono 25% materiału - 197 słów. Całość materiału zawiera 791 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się