Poniedziałek, 29 stycznia 2007
Ranking hipermarketów
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru187
„Codziennie niskie ceny”, „Wszystko i tanio”, „Zbijamy ceny zawodowo” – mamią hipermarkety. Tygodnik „Polityka” już po raz czwarty zbadał, w której sieci naprawdę można kupić taniej, a która przykłada największą troskę do obsługi. Wyniki rankingu opublikowano w grudniowym (49.) numerze tygodnika, tuż przed świąteczną gorączką zakupową. Ankieterzy, pracownicy instytutu GFK Polonia, odwiedzili w piątkowe popołudnie po trzy placówki ośmiu sieci. W każdej kupili 38 identycznych towarów. Na podstawie porównania cen poszczególnych produktów, a także łącznej wartości koszyka, wytypowano „hipermarketowego” lidera. Okazał się nim Auchan. W pierwszej trójce znaleźli się też Real i Kaufland (patrz tabela). Pierwsza sieć otrzymała w rankingu 150 punktów. Każda następna o tyle mniej, o ile procent ich koszyk był droższy od lidera. Różnica między najtańszym (Auchan) a najdroższym (E. Leclerc) koszykiem wyniosła aż 33 proc. Z ankiety wynika, że gdyby do koszyka miały trafić najtańsze produkty, to z Leclerca nie byłoby ani jednego. Natomiast aż 17 z 38 pochodziłoby z Auchan. W kategorii „przyjazność” na pierwszym miejscu uplasował się Geant (patrz tabela). Potem Hypernova i Tesco. Auchan zajął czwarte miejsce, a Carrefour – piąte. Ostatnie miejsce zajęły ex aequo Kaufland i Real. W tej kategorii badano jakość obsługi klientów. Liczono czas „stracony” w kolejkach, sprawdzano czystość toalet, porządek na półkach, świeżość towarów. Z badania „Polityki” wynika, że aż sześć z ośmiu sieci przy badaniu jakości obsługi uzyskały najgorszy wynik od czterech lat. Autorzy artykułu …
Wyświetlono 25% materiału - 228 słów. Całość materiału zawiera 913 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się