Poniedziałek, 7 lutego 2011
UOKiK: Fuzja tworzyłaby bariery dla rozwoju rynku
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru293
Co zadecydowało o jej zablokowaniu? „W ocenie Zgłaszającego w przedmiotowej sprawie rynkami właściwymi w aspekcie produktowym są rynki sprzedaży detalicznej: książek, nagrań muzycznych, filmów, multimediów, elektroniki, zabawek, artykułów kosmetycznych oraz artykułów sportowych. NFI Empik prowadzi sprzedaż wskazanych produktów zarówno poprzez tradycyjny kanał dystrybucji, jak i za pośrednictwem własnego sklepu internetowego (empik.com), a Merlin głównie za pośrednictwem sklepu internetowego (merlin.pl – sprzedaż internetowa). Zdaniem Zgłaszającego zarówno sprzedaż tradycyjna, jak i internetowa stanowią jeden rynek sprzedaży detalicznej określonych produktów i nie należy dokonywać segmentacji tego rynku ze względu na kanały dystrybucji” – napisano w uzasadnieniu decyzji UOKiK. Jednak Urząd takiego poglądu nie podzielił i postanowił odseparować sprzedaż stacjonarną od internetowej i analizować te kanały jako odrębne rynki. „W ocenie Prezesa Urzędu przedstawione przez Zgłaszającego ujęcie tych rynków jest zbyt szerokie. (…) Nie do zaakceptowania jest uznanie, że na obecnym etapie rozwoju gospodarczego i społecznego, sprzedaży każdego z wymienionych artykułów w kanałach tradycyjnych i w internecie jako jednego rynku” – czytamy nieco dalej. W rezultacie Urząd zdecydował o konieczności wyróżnienia (w aspekcie produktowym) następujących rynków: rynek detalicznej sprzedaży internetowej książek niespecjalistycznych; rynek detalicznej sprzedaży internetowej nagrań muzycznych na nośnikach tradycyjnych; rynek zakupu książek niespecjalistycznych, rynek zakupu nagrań muzycznych na nośnikach tradycyjnych. Jak widać z rynku wydzielono książki specjalistyczne i podręczniki, koncentrując się na publikacjach niespecjalistycznych. W wyniku przeprowadzonych analiz segmentu książek niespecjalistycznych UOKiK stwierdził, że działalność, a nawet obecność na rynku wielu wydawców jest uzależniona od możliwości współpracy właśnie z Empikiem. „Spółka ta obecnie dzięki swojemu udziałowi w rynku, szerokiej sieci sprzedaży oraz silnej marce może w istotny sposób przyczynić się do rynkowego sukcesu bądź …
Wyświetlono 25% materiału - 262 słów. Całość materiału zawiera 1048 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się