Poniedziałek, 21 lutego 2011
EM&F złożył odwołanie
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru294
NFI Empik Media & Fashion odwołał się od wydanej na początku lutego decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie zakazu fuzji sklepów internetowych Empik.com i Merlin.pl. Jego zdaniem decyzja UOKiK oparta była na niewłaściwych przesłankach, wśród których wymienić należy: „niewłaściwe wyznaczenie rynku właściwego, niewłaściwe określenie udziałów rynkowych oraz całkowicie błędne określenie siły i sytuacji rynkowej oraz wpływu na konkurencję czy nie uwzględnienie dynamiki rozwoju polskiego rynku e-commerce. „Treść decyzji UOKiK jednoznacznie potwierdza, że ani Empik, ani Merlin. pl, ani też podmiot powstały w wyniku połączenia empik.com i merlin.pl nie miałby pozycji dominującej – pomimo tego Urząd zakazuje połączenia” – poinformował EM&F w swoim komunikacie. Właściciel sieci Empik zarzucił Urzędowi, że w uzasadnieniu zakazu koncentracji sam stwierdził, iż obliczenie wartości krajowego rynku jest niemożliwe, a jednocześnie „przyjął subiektywne wypowiedzi ankietowanych podmiotów (w większości konkurentów EM&F) jako uzasadnienie decyzji”. EM&F nie zgodził się też na „zignorowanie” przez UOKiK zaprezentowanej we wniosku strategii rozwoju e-handlu w ramach Grupy. – Chcieliśmy kupić Merlin.pl, nie po to aby w ramach nowego podmiotu sprzedawać jedynie książki czy płyty, ale w celu stworzenia platformy typu „market place”, czegoś na wzór sklepu Amazon.com, niejako powielając sprawdzone już rozwiązania – mówił na zorganizowanej w celu ogłoszeniu decyzji o odwołaniu i prezentacji wyników Grupy EM&F za ostatni kwartał 2010 roku jej prezes Maciej Szymański. Jego zdaniem UOKiK niesłusznie ocenił również znaczenie rozpoznawalności marki, liczby dostępnych punktów odbioru i szerokość oferowanego asortymentu jako przesłanki do wydania zakazu połączenia sklepów. – Rozpoznawalność marki, choć w przypadku obydwu podmiotów jest znaczna, to stanowi jedynie cześć jej siły sprzedażowej, a już na pewno nie jest to element decydujący o rynkowej przewadze nad konkurencją – stwierdził. „Także liczba …
Wyświetlono 25% materiału - 274 słów. Całość materiału zawiera 1098 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się