Piątek, 6 czerwca 2014
Wydawcy sami obniżają ceny
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru382
Wydawnictwo Harlequin MIRA, znane z charakterystycznej oferty skierowanej do kobiet, postanowiło zmienić swoją politykę cenową, aby sprostać oczekiwaniom klientów. To nie pierwszy taki przypadek. Takie zmiany wprowadziło wcześniej wydawnictwo Czarne i W.A.B. Co się dzieje na rynku ebooków? E- klient Czego pragną klienci czytający ebooki? Odpowiedź na to pytanie wydaje się dość prosta – dobrej ceny, szybkiego zakupu i przede wszystkim wygody dostarczenia na urządzenia, na których mogą czytać. Chociaż te oczekiwania nie wydają się trudne do zrealizowania, jednak nadal rynek ebooków nie spełnia części tych postulatów, mimo iż zmiany, które się dokonały są właściwie ewenementem w skali Europy. Watermark, format MOBI oraz sprzedaż w opcji multiformatu, bo to wyróżnia polski rynek ebooków na tle innych europejskich, praktycznie spowodowały powstanie niewielkiego, ale coraz bardziej znaczącego rynku. Wcześniej ciężko było mówić o jakiejkolwiek istotnej statystycznie sprzedaży. Teraz rynek wygląda zupełnie inaczej i chociaż mamy do czynienia z dynamicznym rozwojem, nie jest on jednak kilkuset procentowy, jak życzyliby sobie wszyscy jego uczestnicy. Dlaczego tak się dzieje? Głównie dlatego, że polityka cenowa wydawców nadal jest dość zachowawcza i często zbyt mało elastyczna. Rynek kultury cyfrowej jest wprost stworzony do eksperymentów cenowych mających na celu znalezienie najlepszej ceny dla ebooków. W przestrzeni wirtualnej testowanie strategii cenowych nie jest skomplikowanym przedsięwzięciem logistycznym, a analityka webowa i raportowanie w czasie rzeczywistym daje możliwości nie występujące na rynku książki tradycyjnej. Wydawcy bronią jednak cen swoich książek, a klienci w takich cenach nie chcą kupować (zwłaszcza wersji cyfrowych), dlatego kierują swoje wirtualne kroki na portal z futrzakiem. Dodatkowo wiele dobrych tytułów jest nadal w wersji cyfrowej niedostępne, a nie obserwujemy dużej dynamiki wzrostu liczby digitalizowanych tytułów. 84 proc. niemieckich wydawców oferuje …
Wyświetlono 25% materiału - 273 słów. Całość materiału zawiera 1095 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się