Wtorek, 7 maja 2019
CZY TO PLEMIĘ CZYTAJĄCE?
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 496 (7/2019)
Na konsumenckiej arenie pojawił się zupełnie nowy aktor – pokolenie Z. Co to oznacza dla biznesu, również biznesu książkowego? W jaki sposób należy kierować marketingowy przekaz, jak budować relacje? A budować należy, szacuje się bowiem, że za nieco ponad dekadę pokolenie Z, do którego powszechnie zalicza się osoby urodzone po 1998 roku, będzie stanowić 1/3 wszystkich konsumentów na całym świecie. Obecnie ta grupa generuje 7 proc. łącznych wydatków domowych, mimo że w większości składa się z nastolatków, a nawet dzieci. W lepszym zrozumieniu potrzeb nowej generacji konsumentów pomóc może raport „Pokolenie bez granic” opracowany przez OC&C Strategy Consultants przy wsparciu firmy Viga. Badanie obejmowało dziewięć krajów: Brazylię, Chiny, Francję, Niemcy, Włochy, Polskę, Turcję, Wielką Brytanię i Stany Zjednoczone. Oprócz ilościowego badania ankietowego na próbie 15 500 respondentów, w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Chinach zorganizowano panele dyskusyjne z udziałem przedstawicieli pokolenia Z w wieku od 16 do 20 lat. Miały one na celu dokładniejsze poznanie i zrozumienie tej grupy konsumentów. Jakie jest pokolenie Z? W tej grupie demograficznej znajdziemy influencerów i osoby poddające się ich wpływowi, aktywistów i indywidualistów oraz „fi nsta” i „rinsta” (wyjaśnienie obu pojęć w dalszej części artykułu). Zetki dorastały w  świecie ewoluującego internetu i  rozwijających się mediów społecznościowych, na ich oczach następowały gwałtowne i przełomowe wydarzenia: Arabska Wiosna, prezydentura Donalda Trumpa, brexit, wojna w Syrii, kryzys uchodźczy, legalizacja małżeństw jednopłciowych, kampania #metoo oraz rosnące w krajach Zachodu poparcie dla ruchów populistycznych – wyliczają autorzy raportu. Te globalne zawirowania w znacznym stopniu mogły ukształtować cechy i postawy tych młodych konsumentów. Przedstawiciele tego pokolenia są bardziej podatni na wpływy wywierane zarówno przez celebrytów, jak i przez znajomych, a przy tym usilnie dążą do tego, by się wyróżniać na tle innych. „Nie powinno dziwić, że dorastając w otoczeniu Facebooka, YouTube’a i WhatsAppa, pokolenie Z w mediach społecznościowych czuje się jak ryba w wodzie i umiejętnie się nimi posługuje, aby …
Wyświetlono 25% materiału - 310 słów. Całość materiału zawiera 1241 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się