środa, 20 listopada 2019
PERSPEKTYWY PWC DLA RYNKU MEDIÓW I ROZRYWKI
Serwisy streamingowe, reklama internetowa oraz e-sporty i gry wideo to najszybciej rosnące segmenty na rynku mediów i rozrywki – to wnioski płynące z najnowszego raportu „Global Entertainment & Media Outlook 2019-2023” firmy PwC. Według danych PwC, w tym roku polski rynek mediów i rozrywki osiągnie wartość 11,4 mld dolarów. W kolejnych latach będzie rozwijał się w średniorocznym tempie ponad 5 proc., co spowoduje, […]
środa, 20 listopada 2019
BADANIA EFEKTU STAŁYCH CEN W NIEMCZECH
W Niemczech książka kosztuje tyle samo wszędzie – czy to w księgarni za rogiem, czy w dużym sklepie internetowym. To efekt systemu, który obowiązuje w tym kraju od końca XIX wieku, a uregulowany prawem został w 2002 roku. Wydawcy ustalają wiążącą cenę detaliczną dla każdego formatu (oprawa twarda, miękka, e-book), mogą anulować ustaloną cenę po osiemnastu miesiącach. Börsenverein des Deutsches Buchhandels, […]
środa, 20 listopada 2019
BADANIE MAGAZYNU „PRESS” I PRESS-SERVICE MONITORING MEDIÓW
W XII edycji badania Top Marka przeprowadzanego przez magazyn „Press” i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów najsilniejszą marką wydawnictw książkowych okazał się PWN. Brand pojawił się aż w 125.189 informacjach, a ich impact oszacowano na 114.558.196. Pomimo najniższego wyniku indeksu sentymentu (2,97), PWN okazał się liderem zestawienia. Miejsce 2. w rankingu zajęło wydawnictwo Znak. Trzecią marką sektora […]
Poniedziałek, 7 października 2019
TRZY ŚWIATY: FICTION, NON-FICTION I DLA DZIECI
Od maja pokazujemy w  Bibliotece Analiz top 10 sprzedaży książek Bookscan w trzech kategoriach: fiction (F), non- -fiction (N) i dla dzieci i młodzieży (Y). Dodatkowo w sezonie podręcznikowym pokazujemy także top 10 w podkategorii podręczniki i książki okołoszkolne (Y5). Nielsen Bookscan w 11 krajach układa listy bestsellerów według ilości sprzedanych egzemplarzy i nakłada na […]
Poniedziałek, 26 sierpnia 2019
Z najnowszego badania nawyków czytelniczych przeprowadzonego w Niemczech wynika, że odsetek młodych czytelników, którzy czytają książki, czasopisma lub komiksy jest coraz wyższy. Badanie przeprowadzone na reprezentatywnej grupie dzieci w wieku od 4 do 13 lat ujawniło, że 76 proc. młodych Niemców czyta kilka razy w tygodniu w wolnym czasie książki, czasopisma lub komiksy. Choć czytanie pozostaje w tyle za innymi formami […]
Poniedziałek, 24 czerwca 2019
Prezenty na koniec roku szkolnego
Koniec roku szkolnego związany jest z prezentami, jakie kupowane są dla dzieci. Jak podaje „Rzeczpospolita” z 19-20 czerwca, opierając się o badania Smartscope, 56 proc. rodziców dzieci w wieku szkolnym i 19 proc. znajomych lub członków rodziny zadeklarowało chęć zakupu prezentów...