Niedziela, 1 grudnia 2024
PERSPEKTYWY ROZWOJU W LATACH 2024–2028
Wartość polskiego rynku rozrywki i mediów wyniesie w 2024 roku 64,8 mld zł – wynika z polskiej edycji raportu „Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2024–2028” opracowanego przez PwC Polska. Z danych wynika, że największy udział w polskim rynku mają przychody z dostępu do internetu, tradycyjnej telewizji oraz reklamy internetowej. Te segmenty napędzają […]
Niedziela, 1 grudnia 2024
WIĘKSZY BUDŻET NA ABONAMENT
Serwis Lubimyczytać.pl wraz z Porozumieniem Wydawców Książek – Związek Pracodawców oraz Stowarzyszeniem Czytam i Słucham Legalnie przeprowadzili badanie wśród użytkowników najpopularniejszego serwisu czytelniczego na temat czytelnictwa. Zebrano więc opinie czytelników, których możemy zaliczyć do tzw. haevy users. Badanie „Czytelnicy 2.0” zostało przeprowadzone między 24 września a 14 października metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviewing). Wzięło […]
Poniedziałek, 4 listopada 2024
Biblioteka Analiz w ramach programu Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych przygotowała raport dotyczący polskiego rynku książki. Celem badania było dostarczenie wiedzy na temat kondycji sektora produkcji książkowej w Polsce i pozycji branży w Europie. Raport obejmuje takie aspekty jak: sytuacja na rynku wydawniczym, stan polskich księgarni oraz bibliotek, polski sektor wydawniczy na tle krajów Unii Europejskiej, […]
Poniedziałek, 4 listopada 2024
NASZ SERWIS W TOP 5 PORTALI INTERNETOWYCH
Wydawnictwo Znak kolejny raz okazało się najsilniejszą marką wśród wydawnictw książkowych – tak wynika z ogłoszonego przez Magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” badania Top Marka 2024. To największa na polskim rynku analiza medialności i siły brandów, obejmująca aż 500 marek z 50 branż. Zrealizowane po raz 17. badanie objęło materiały opublikowane w prasie i […]
Poniedziałek, 14 października 2024
RAPORT „E-COMMERCE W POLSCE 2024”
Najnowsza, 12. edycja raportu „E-commerce w Polsce”, opracowanego przez Gemius, Polskie Badania Internetu oraz IAB Polska, prezentuje przekrojowe informacje na temat zwyczajów zakupowych Polaków w sieci. W badaniu nie zabrakło też książek, bowiem są one jednymi z częściej kupowanymi produktami w sieci. Jak wskazano w raporcie, polski rynek e-commerce wyraźnie stanął w miejscu pod względem […]
Wtorek, 10 września 2024
NielsenIQ, GfK oraz World Data Lab połączyły siły, by zbadać udział generacji Z (czyli osób urodzonych między 1997 a 2012 rokiem) w rynku, jej charakterystyczne cechy i ocenić kierunki, w jakich może się rozwinąć. Raport „Spend Z. Gen Z changes everything” 1 ma pomóc przedsiębiorcom (z wielu branż) docierać do członków tej wkrótce najliczniejszej i […]
Poniedziałek, 26 sierpnia 2024
STATYSTYKA GUS
Według danych GUS 1, na koniec 2023 roku w Polsce funkcjonowało 10866 przedsiębiorstw zajmujących się działalnością wydawniczą (według Polskiej Klasyfikacji Działalności PKD 58). Natomiast w podklasie 58.11.Z (wydawanie książek, broszur, ulotek i podobnych publikacji, włączając słowniki i encyklopedie, w formie drukowanej, elektronicznej i dźwiękowej lub w internecie oraz atlasów, map i wykresów w formie drukowanej […]
Poniedziałek, 26 sierpnia 2024
SKLEPY STACJONARNE JAKO SHOWROOMY
Allegro zaprezentowało podczas webinaru 21 sierpnia wyniki badania ścieżek zakupowych Polaków. Badanie „Customer Journey 2024. Poszukiwanie i zakup produktów online”, które omawiały Aneta Kobylińska i Dorota Dałek, przeprowadzono na grupie 4000 osób w wieku 15+. Jak wykazano, 38 proc. konsumentów korzystających z internetu przyznało, że wydarzenia społeczno-ekonomiczne (m.in. zmiany podatkowe, inflacja, wojna w Ukrainie) wpływają […]
Piątek, 14 czerwca 2024
WZROST PRZYCHODÓW
Przychody instytucji kultury w 2023 roku były wyższe o 17,3 proc. od osiągniętych w 2022 roku i wyniosły 14 632,6 mln zł – wynika z podsumowania GUS. Bilans oraz rachunek zysków i strat za 2023 rok pozyskano od 4708 instytucji kultury posiadających osobowość prawną: 77 państwowych instytucji kultury i 4 631 jednostek samorządowych – gminnych, […]
Piątek, 14 czerwca 2024
NAJNOWSZY „RUCH WYDAWNICZY W LICZBACH”
Według statystyki Biblioteki Narodowej, w roku 2023 wydawcy przekazali do Narodowej Książnicy 33 893 książek opublikowanych w formie papierowej. Jest to o 1485 tytułów i 5 proc. więcej niż w roku 2022. Wielkość produkcji wydawniczej stabilizuje się na poziomie podobnym do tego, z jakim mieliśmy do czynienia przed pandemią – czytamy w 77. numerze rocznika […]
Wtorek, 4 czerwca 2024
Biblioteka Analiz prowadzi badanie dotyczące polskiego rynku książki w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych: Rozwój Sektorów Kreatywnych. Celem badania jest dostarczenie aktualnej wiedzy na temat kondycji sektora produkcji książkowej w Polsce i pozycji branży w Europie. Jego celem jest też upowszechnienie informacji o potencjale polskiej branży książkowej, który przechodzi przez dynamiczne zmiany. Obecnie […]
środa, 15 maja 2024
TOP 10 RETAIL BRANDS 2023
Agencja badawcza Inquiry sprawdziła, które marki detaliczne są najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce. Zestawienie top 10 Retail Brands 2023 powstało w oparciu o dane YouGov BrandIndex, wskaźnika będącego miarą całkowitej kondycji marki obliczonej z następujących wskaźników: ogólnej opinii, jakości, wartości, satysfakcji, rekomendacji i reputacji. Trzy najbardziej popularne marki to Rossmann, Lidl i Biedronka. Tuż […]