Czwartek, 1 października 2020
JAK OSIĄGNĄĆ SUKCES W GRUPIE CZYTELNIKÓW 50+
W momencie wydania książki skierowanej do osób 40+ czy 50+ trzeba mieć świadomość, która podgrupa tego różnorodnego segmentu jest tak naprawdę naszym czytelnikiem. Inaczej można popełnić masę błędów, od projektu okładki zaczynając, a na wyborze narzędzi promocyjnych kończąc. Silver Generation Publishing, czyli oferta wydawnicza skierowana do osób 50+, to nic innego jak dopasowanie treści i komunikacji do potrzeb […]
Wtorek, 23 czerwca 2020
Nagrodzono najlepsze pomysły promujące czytanie
Laureatką konkursu Zwyrtała na najlepszy pomysł promujący czytanie została Kinga Lanc z Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Floriana Ceynowy w Rumi  za pomysł i realizację projektu “Obłoki jasne nad tobą. Słowo. Obraz. Taniec”. Inspiracją dla projektu łączącego różne dziedziny sztuki stał się  tom poezji Pawła Huellego. Nagrodą główną jest plakietka z wizerunkiem Zwyrtały, wykonana na podstawie […]
Piątek, 24 kwietnia 2020
Biblioteka Narodowa podała najnowsze wyniki badań czytelnictwa. W 2019 roku można odnotować trwałe zatrzymanie spadku czytelnictwa, a nawet niewielki wzrost deklaracji czytelniczych. W 2019 roku 39 proc. Polaków zadeklarowało przeczytanie przynajmniej jednej książki
Poniedziałek, 24 lutego 2020
68,5 proc. Hiszpanów przeczytało co najmniej jedną książkę w 2019 roku. To nieznacznie więcej (1,3 punktu proc.) w porównaniu z 67,2 proc. rok wcześniej – wynika z badania firmy Conecta Research & Consulting na zlecenie Federación de Gremios de Editores. Od 2010 roku liczba czytających wzrosła o 8,2 proc. 31,5 proc. badanych zadeklarowało, że nie […]
Piątek, 31 stycznia 2020
Kulturalne aktywności Amerykanów
Jak informuje serwis Booklips.pl, z najnowszego sondażu przeprowadzonego przez Instytut Gallupa wynika, że odwiedzanie miejscowej biblioteki to aktywność, w którą Amerykanie angażują się częściej niż w chodzenie do kina, na wydarzenia sportowe lub koncerty...
Sobota, 7 grudnia 2019
Wyniki badań Empiku
Na zlecenie Empiku instytut Kantar zbadał zainteresowania Polaków. Jako swoją największą pasję zarówno kobiety (66 proc. respondentek), jak i mężczyźni (61 proc. respondentów) najczęściej wskazywali słuchanie muzyki. Dzięki popularności programów do streamingu muzyki i odtwarzaczy mp3 wbudowanych w telefony komórkowe zajęcie to stało się powszechnie dostępne, niezależnie od miejsca – można słuchać piosenek w domu […]