Wtorek, 15 kwietnia 2008
4 Pory Książki bez literatury sensacyjnej
Od przyszłego roku w ramach festiwalu ma odbywać się Pora Reportażu. Taką decyzję podjął Grzegorz Gauden, nowy dyrektor Instytutu Książki, która to instytucja jest głównym organizatorem wszystkich czterech literackich imprez, które od kilku lat przy wsparciu lokalnych partnerów odbywają się równolegle w kilkunastu polskich miastach...
Poniedziałek, 26 marca 2007
„Przyjemność ma wiele stron” – nowym hasłem Klubu
Do końca marca nowy wygląd zyskają księgarnie, magazyn klubowy, sklep internetowy i wszystkie materiały firmowe Świata Książki. Firma dokładnie zbadała potrzeby swojej grupy docelowej i nową wizualizację oparła na wynikach tych badań.
Czwartek, 23 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce.Edycja 2006"
W 2005 roku udało się odwrócić tendencję spadku przychodów, trwającą od 2002 roku. Sprzedaż wydawnictwa Bertelsmann Media wzrosła nieznacznie, o 2 proc., ze 133 do 136 mln zł. Wzrost firma zawdzięcza głównie bardzo mocnej ofercie tytułowej, na rocznej liście najlepiej sprzedawanych tytułów, publikowanej przez Andrzeja Rostockiego , Świat Książki wprowadził aż 22 pozycje, podczas gdy rok wcześniej 16, a dwa lata wcześniej – 11. W wielu wypadkach były to koedycje, ale też kilka własnych tytułów …
środa, 22 listopada 2006
Opis w publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2006 roku Reader’s Digest po raz pierwszy w swojej dziesięcioletniej historii na polskim rynku zajęło pierwsze miejsce w zestawieniu wydawnictw osiągających największe przychody ze sprzedaży książek. Przychody ze sprzedaży książek polskiej spółki Reader’s Digest w 2005 roku wzrosły aż o 20 proc. – ze 134,2 do 160,5 mln zł. W rekordowym 2001 roku sprzedaż książek osiągnęła wartość 154,1 mln zł. Przychody całej firmy (RD jest też m.in. wydawcą wysokonakładowego kolorowego magazynu) wzrosły o 26 …
środa, 22 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku po raz pierwszy od kilku lat wzrosły przychody ze sprzedaży książek wydawnictwa Prószyński i S-ka – o 3 proc. – z 28,3 do 29,1 mln zł. Efekty przynosi przebudowa oferty, wprowadzenie większej liczby lżejszych tytułów z beletrystyki, w tym popularnych polskich autorów, których oficyna skutecznie wypromowała w ostatnich latach.
środa, 22 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku przychody ze sprzedaży książek wydawnictwa Egmont Polska wyniosły 35,56 mln zł, wzrosły o 17 proc. w stosunku do roku poprzedniego (30,37 mln zł). Przychody ogółem osiągnęły...
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
Klub Dla Ciebie 2005
Należący do niemieckich koncernów Bauer i Weltbild Klub Dla Ciebie w roku 2005 mógł osiągnąć ze sprzedaży własnych książek nawet 35 mln zł przychodu. Jak się dowiedzieliśmy, liczba sprzedanych egzemplarzy tytułów z logo KDC wyniosła w ubiegłym roku 3,181 mln. Przy średniej cenie książki KDC, która – co można wynosić z lektury ubiegłorocznych katalogów wysyłkowych – mogła się kształtować na poziomie niewiele wyższym niż 10 zł...
Poniedziałek, 27 lutego 2006
15 lutego Bertelsmann Media wspólnie z Księgarnią Czytadło z Koszalina otworzyły pierwszą w tym mieście partnerską księgarnię pod szyldem Świat Książki. Mieści się ona w centrum, przy ul. Kaszubskiej 10B, jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10.00-18.00 i w soboty od 10.00 do 14.00. Księgarnia jest świeżo po remoncie, jej kolorystyka i wystrój przypominają pozostałe placówki Świata Książki. Oferta również odpowiada standardom księgarni firmowych. Dostępne są wszystkie tytuły wydawnictwa i bestsellerowe pozycje innych …
Piątek, 24 lutego 2006
Rozmowa z Heike Rosener, prezesem wydawnictwa Świat Książki
– Czy honoraria autorskie są w Świecie Książki wypłacane jako procent od wyników sprzedaży? – Zależy to od oczekiwań autora. Jesteśmy w tych sprawach bardzo elastyczni. Dodałabym jeszcze czwarty punkt, który jest bardzo ważny w naszych relacjach z autorami – jesteśmy bardzo wiarygodni, jeżeli chodzi o raporty sprzedaży i związane z nimi płatności. Zawsze płacimy w terminie wszystkim naszym współpracownikom.
Wtorek, 8 listopada 2005
Od dawna chcieliśmy otwierać duże placówki w centrach handlowych, jednak nie udawało nam się wynająć takich przestrzeni – mówi Andrzej Papliński, dyrektor ds. zakupu i sprzedaży w Traffic Club Corporation...
Wtorek, 8 listopada 2005
Rozmowa z Robertem Rybskim, dyrektorem sprzedaży w Świecie Książki
To jest oferta konkurencyjna w stosunku do innych księgarń. Oczywiście, dotyczy to tylko członków klubu. Chcemy, by przynależność do niego oznaczała uczestnictwo w całym programie – ten, kto kupuje dużo i często, kupuje z rabatem...
Poniedziałek, 22 grudnia 2003
Rozmowa z Mariuszem Czyżowskim, prezesem wydawnictwa Zielona Sowa