Wtorek, 20 lutego 2007
Koncern medialny stracił prawa do postaci Kubusia Puchatka
Walt Disney Co przegrał w sądzie federalnym w Kalifornii bój o prawa do postaci najbardziej znanego misia świata – poinformował serwis Gazeta.pl. Szesnaście lat temu firma Stephen Slesinger, która posiadała prawa do Puchatka od Alana Alexandra Milne'a, a następnie udzieliła na nie licencji koncernowi Disneya, pozwała do sądu medialnego giganta, żądając kilkaset milionów dolarów z tytułu opłat licencyjnych za filmy oraz sprzedaż związanych ze słynnym misiem gadżetów.
Poniedziałek, 29 stycznia 2007
Między 16 a 18 lutego w hali Międzynarodowych Targów Poznańskich odbędzie się szósta edycja Poznańskich Spotkań Targowych – Książka dla Dzieci i Młodzieży.
Czwartek, 14 grudnia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W sierpniu 2006 roku nastąpiła finalizacja ciągnących się przez ponad rok rozmów z wydawnictwem Muza. Było wcześniej wiele koncepcji fuzji, m.in. przez emisję dodatkowych akcji Muzy dla udziałowców Wilgi, albo odsprzedania wyodrębnionej części przedsiębiorstwa, ostatecznie jednak Muza odkupiła 50 proc. udziałów w Wildze. W nowym, dwuosobowym, zarządzie wydawnictwa znaleźli się Jan Wojniłko i Włodzimierz Czarzasty. Przychody Wydawnictwa Wilga w 2005 roku wyniosły 14,92 mln zł, z czego na sprzedaż książek przypadło 12,79 mln zł. Wydawnictwo …
Piątek, 8 grudnia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Firma Księgarska Zaopatrzenie Szkolne Marzanna Muraczewska 62-510 Konin, ul. Chopina 16a, tel. (063) 2448260, fax (063) 2449421, e-mail zaopatrzenieszkolne@neostrada.pl Firma rozpoczęła działalność w 1995 roku. Prowadzi dwie księgarnie o profilu edukacyjnym […]
Piątek, 8 grudnia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
ProDoKs Sp. z o.o. 33-306 Nowy Sącz, ul. Jana Pawła II 26, tel. (018) 4440240, fax (018) 4440250, http://www.prodoks.pl, e-mail info@prodoks.pl ProDoKs (wcześniej Pro Futuro Sp. z o.o.) jest księgarnią […]
środa, 6 grudnia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Księgarnia Kama s.c. A. Góral, A. Kucharska 41-902 Bytom, ul. Pl. Kościuszki 10, tel./fax (032) 2814839 Historia księgarni sięga lat przedwojennych, pozostawała wówczas w rękach prywatnego właściciela. Po wojnie stała […]
środa, 6 grudnia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Księgarnia Eureka Tomasz Mizerski 96-100 Skierniewice, ul. Rynek 27, tel. (046) 8324291, e-mail eurekaskierniewice@onet.pl Księgarnia Eureka powstała w 1993 roku. Jej właścicielami są Tomasz i Agnieszka Mizerscy, którzy obecnie prowadzą […]
środa, 6 grudnia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Traffic Club Corporation Sp. z o.o. – Traffic Club Księgarnia i salon muzyczny 00-028 Warszawa, ul. Bracka 25, tel. (022) 6921603, 6921649, http://www.traffic-club.pl, e-mail kontakt@traffic-club.pl Traffic Club Corporation powstała w […]
Wtorek, 5 grudnia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Notabene Polska Sp. z o.o. 01-038 Warszawa, ul. Dzika 20, tel./fax (022) 8385613, http://www.notabene.waw.pl, e-mail biuro@notabene.waw.pl Notabene to norweska sieć, do której w Norwegii należy ok. 90 placówek księgarskich. W […]
Piątek, 1 grudnia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Oficyna istnieje od 1992 roku, a jej właścicielką jest Iwona Pakuła, z wykształcenia socjolog.
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku przychody ze sprzedaży książek Wydawnictwa Siedmioróg wyniosły 13,33 mln zł (spadek o 7 proc.). Nakładem oficyny ukazało się 338 tytułów, w tym 108 nowości. Łącznie nakłady wyniosły 1,46 mln egz., sprzedano 1,8 mln egz. Nadwyżka sprzedaży nad produkcją o 620 tys. egz. może wynikać z tego, że Siedmioróg jest wyłącznym dystrybutorem dwóch małych polskich oficyn (Promocja i Jasieńczyk), a od 2002 roku także publikacji Larousse’a.
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku wydawnictwo Zielona Sowa zrealizowało sprzedaż o wartości 15,82 mln zł. Spadek przychodów w stosunku do 2004 roku wyniósł 6 proc. (16,75 mln zł). Nakładem oficyny ukazało się 565 tytułów, w tym 183 pierwsze wydania. Łącznie nakłady wyniosły 3,2 mln egz., sprzedano 2,9 mln egz. Struktura sprzedaży przedstawiała się następująco: 40 proc. – encyklopedie, słowniki i poradniki, 30 proc. – literatura dla dzieci i młodzieży, 30 proc. – beletrystyka dla dorosłych. W 2005 …