Poniedziałek, 27 marca 2006
Wydawnictwo Nowe Era przygotowało na targi Edukacja XXI szczególną premierę – pierwszy tom baśni i legend wydany w ramach serii „Kanon Książek dla Dzieci i Młodzieży”. Publikacja nosi tytuł „Polskie baśnie i legendy” i została opracowana przez Grzegorza Leszczyńskiego, a oryginalne ilustracje wykonała Maria Ekier.
Poniedziałek, 27 marca 2006
Wydawnictwo Literackie, jedyny wydawca książek Lucy Maud Mongomery, zaprasza do udziału w konkursie, którego celem jest znalezienie współczesnej Ani Shilrey. Udział mogą wziąć dziewczynki w wieku 10-13 lat, podobne do książkowej bohaterki fizycznie, duchowo i przede wszystkim znające książkę.
Poniedziałek, 27 marca 2006
Egmont 2005
Przychody ze sprzedaży książek wydawnictwa Egmont Polska w 2005 roku wzrosły o 17 proc. – z 30,37 do 35,57 mln zł. Był to rekordowy obrót na książkach w dziejach spółki. Ukazało się 290 nowych tytułów, w łącznym nakładzie 1,8 mln egz. Łączny nakład sprzedanych książek, komiksów i kalendarzy wyniósł 4,55 mln egz. Największym sukcesem 2005 roku był „Kalendarz szkolny W.I.T.C.H.”, sprzedany w liczbie ponad 81 tys. egz. Łącznie tytułów z serii „W.I.T.C.H.” sprzedano w ubiegłym …
Poniedziałek, 27 marca 2006
Organizatorem polskiego wystąpienia jest Instytut Książki
Organizatorem polskiego wystąpienia w czasie tegorocznej edycji bolońskich targów książki dla dzieci i młodzieży jest Instytut Książki. Targi książki dla dzieci i młodzieży w Bolonii (27-30 marca 2006 r. ) to najważniejsze międzynarodowe wydarzenie rynku wydawniczego dla dzieci.
Poniedziałek, 13 marca 2006
„Harry Potter i Książę Półkrwi”
Księgarze nie mogli konkurować z marketami ceną, więc wielu zaczęło sprzedawać książkę na dwa dni przed premierą. Na Dworcu Centralnym w Warszawie pojawił się plakat – „sprzedaż przedpremierowa”. Podobnie zrobił Marek Zgoła z księgarni MID w Warszawie, a swoją decyzję tak wyjaśnia na Portalu Księgarskim: „Zastanawiam się, ile jeszcze razy dacie się Państwo wpuścić w tzw. maliny przez sprytnych PR-owców wynajętych przez firmy, których jedynym, powtarzam to z całym naciskiem, jedynym celem jest osiągnięcie maksymalnego …
Poniedziałek, 13 marca 2006
„Harry Potter” był najczęściej wpisywanym hasłem w kategorii „literatura” portalu Wirtualna Polska do 6 lutego 2006 roku. Trudno się dziwić. Na miejscu drugim uplasował się Kubuś Puchatek, na co być może miały wpływ obchodzone niedawno 80. urodziny sympatycznego bohatera i planowany na 2007 rok nowy o nim serial. Przygody misia zresztą od lat cieszą się niezmienną popularnością i to nie tylko wśród najmłodszych czytelników. W księgarniach co i raz pojawiają się nowe wydania kolorowych książeczek …
Poniedziałek, 13 marca 2006
Firma Media Contacts rozpoczęła realizację kolejnej kampanii online dla Egmont Polska. Obejmie ona promocję Klubu Książek Disneya oraz Klubu Książki Kubusia Puchatka. Trwają już prace nad przygotowaniem kolejnych akcji online promujących tytuły Egmontu...
Poniedziałek, 13 marca 2006
Na fali popularności filmu do księgarń trafiły nowe edycje „Opowieści z Narnii”. Czytelnicy Lewisa oprócz eleganckiego dwutomowego wydania w twardej oprawie i pudełku mogą się również zaopatrzyć w tańszy siedmioksiąg w odświeżonej barwnej szacie graficznej, miękkiej oprawie i z opaską. Z myślą o fanach filmu wydawnictwo Media Rodzina przygotowało również specjalną edycję pierwszego tomu „Opowieści…” opatrzoną w barwne fotosy i w specjalnej „filmowej” okładce...
Poniedziałek, 13 marca 2006
Zachęcony sukcesem „Nowych przygód Mikołajka” krakowski Znak coraz aktywniej działa na runku książki dziecięcej. Uruchomiona została witryna Czytamznaki.pl, adresowana właśnie do najmłodszych czytelników. Na stronie wszystko rusza się i skacze, a poszczególne aktywne elementy strony głównej – pokoiku dziecięcego – prowadzą do takich sekcji jak „Wydarzenia”, „Nowości” czy „Gry i zabawy” (dostępne są puzzle, malowanki, labirynty, krzyżówki, konkursy i tapety). Także do serii wydawniczych – o Koszmarnym Karolku, Mikołajku, Niani Matyldzie i Sir Galimatiasie. Dla …
Poniedziałek, 13 marca 2006
Rozmowa z ks. Leszkiem Pachutą, dyrektorem; Markiem Pyciem, dyrektorem handlowym; Martą Żurawiecką, szefową redakcji i Moniką Buczko, szefową działu promocji Wydawnictwa Diecezjalnego i Drukarni w Sandomierzu
– W jakiej strukturze organizacyjnej działa państwa oficyna? Ks. Leszek Pachuta: – Bezpośrednio podlegamy pod seminarium duchowne, nie mamy więc osobowości prawnej. Można powiedzieć, że jesteśmy czymś w rodzaju gospodarstwa pomocniczego, oddziałem wyodrębnionym w celu prowadzenia działalności gospodarczej. W tej formie działamy od roku 1994. – A drukarnia? LP: – Drukarnia powstała znacznie wcześniej, bo w 1919 roku. Od tego czasu działa nieprzerwanie i można śmiało powiedzieć, że co najmniej tyle lat liczy sobie także …
Poniedziałek, 13 marca 2006
Londyńskie Targi Książki 2006
„Targi Książki na lewo”, „Salon urody na prawo” – pod takim hasłem wchodziliśmy rano w niedzielę, 5 marca, do gigantycznej hali wystawowej Excel. Londyńskie Targi Książki przeniosły się definitywnie z ładnej, ale ciasnej, Olimpii do nowoczesnego centrum na wschodzie Londynu. Drugą połowę wielkiej powierzchni na ten sam czas wynajęły targi „Profesjonalne piękno”. Krótkie i intensywne targi londyńskie z roku na rok rozrastają się. Tegoroczne zajmowały powierzchnię o 22 proc. większą niż poprzednie, o 11 proc. …
Poniedziałek, 13 marca 2006
Jak wypromowano bestseller: „Harry Potter i Książę Półkrwi”
Szaleństwo wokół „Księcia Półkrwi” rozpoczęło się na długo przed intensywnymi działaniami podjętymi przez Media Rodzina. Zainicjowała je premiera oryginalnego wydania powieści (16 lipca), która i u nas odbiła się echem. Asumpt po części dały protesty „potteromaniaków” rozżalonych faktem, że na tłumaczenie Andrzeja Polkowskiego muszą czekać ponad pół roku (do 28 stycznia). Nie wdając się w polemikę nad słusznością wysuwanych podejrzeń, nie trudno dojść do wniosku, że lamenty te były jak woda na młyn promocyjnej machiny …