Wtorek, 31 stycznia 2006
Jak poinformował serwis internetowy Press.pl, Egmont Polska wystartowało z nowym periodykiem na licencji Walta Disneya. Miesięcznik „Wróżki” skierowany jest do dziewczynek w wieku 6-9 lat. Na rynku pierwszy numer ukazał się 21 stycznia w nakładzie 70 tys. egz. (cena 5,20 zł). Do każdego numeru wydawca zamierza dołączać gadżet.
Wtorek, 31 stycznia 2006
Brzmi to jak żart, a sprawa – jak się okazało – jest poważna. Otóż warszawskie wydawnictwo dziecięce Hokus-Pokus opublikowało książkę o… kupie...
Wtorek, 31 stycznia 2006
Premiera „Harry’ego Pottera i Księcia Półkrwi”
Ostateczny nakład szóstego tomu wyniósł 560 tys. egz. – Wzięliśmy 140 tys. egz. i nie zostało nam nic, w dodatku nie ma z czego dobierać, bo Media Rodzina też nie ma – mówi Krzysztof Olesiejuk, współwłaściciel Firmy Księgarskiej Jacek Olesiejuk. Jego zdaniem, w przypadku takich bestsellerów wydawca powinien zakładać, że 10-15 proc. nakładu może zostać w magazynie, choć przyznaje, że nakład poprzedniej części – 700 tys. egz. – był za wysoki. – W przypadku piątego …
Wtorek, 31 stycznia 2006
Wojna cenowa o Harry’ego Pottera
Na wojnę cenową zdecydowały się, oczywiście, markety. Już niemal na tydzień przed premierą sieć Real (drugie miejsce w rankingu „Polityki” pod względem niskich cen) zamieściła w gazetce promocyjnej ofertę szóstego „Pottera” w cenie 33 zł i 44 zł za egzemplarz – odpowiednio w miękkiej i twardej okładce. Ceny te nawet nie bardzo odbiegałyby od sugerowanych przez wydawcę (39 zł i 49 zł), tyle że zakup premiowany był bonem o wartości 10 zł. Wychodzi więc na …
Piątek, 27 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
W 2004 roku Nasza Księgarnia zrealizowała obrót w wysokości 7,59 mln zł, z czego na sprzedaż książek przypadło 6,68 mln zł. Rok wcześniej obroty ogółem wyniosły 7,82 mln zł, z czego na sprzedaż książek przypadło 6,87 mln zł. Po stracie z 2002 roku wynik finansowy poprawił się – w 2003 roku był najlepszy od 1998 roku – zysk netto wyniósł 500 tys. zł, w roku 2004 było to...
Czwartek, 26 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
Grupa Kapitałowa Muzy w 2003 roku po raz pierwszy odnotowała zysk – 1,18 mln zł netto. Kapitały własne grupy na koniec roku wynosiły 26,21 mln zł. Szansą na poprawę wyników Grupy byłyby akwizycje na rynku wydawniczym. Od dawna wiadomo, że Muza prowadzi zaawansowane rozmowy z udziałowcami wydawnictwa Wilga i nie wykluczone, że jeszcze w 2005 roku zostaną one sfinalizowane...
Czwartek, 26 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
Przychód ze sprzedaży wydawnictwa Delta W - Z wyniósł w 2004 roku ok. 11,8 mln zł. Po raz pierwszy od 2000 roku przychody spadły (o 7 proc.), na co wpływ miała zarówno mniejsza oferta (130 tytułów, rok wcześniej – 140), jak i mniejsze zainteresowanie publikacjami ilustrowanymi, które stanowią znaczną część produkcji Delty. Łączny nakład wyniósł 1 mln egz. (spadek o 100 tys. egz.), zaś sprzedaż – 800 tys. egz. (spadek o 200 tys.). Mniej było …
Czwartek, 26 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
W 2004 roku wydawnictwo osiągnęło 520 tys. zł zysku, kapitały własne na koniec 2004 roku wynosiły 4,82 mln egz. W 2003 roku po raz pierwszy wydawnictwo poniosło minimalną stratę netto – 18 tys. zł. Na koniec 2004 roku firma zatrudniała 62 osoby, o 5 więcej niż na koniec 2003 roku...
Czwartek, 26 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
Zielona Sowa pod koniec lat 90. przeżywała błyskawiczny wzrost. W latach 2001 - 2004 nadal pozostawała jednym z najszybciej rozwijających się wydawnictw w Polsce. W ciągu ośmiu lat, od roku 1997, czyli do czasu kiedy przychody Zielonej Sowy liczone były w setkach tysięcy złotych, a nakłady oscylowały wokół 100 - 200 tys. egz. rocznie, wydawnictwo to wielokrotnie zwiększyło nakłady, poziom obrotów i liczbę wydawanych tytułów, a obecnie jest jedną z bardziej liczących się oficyn w …
Czwartek, 26 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
Starszym dzieciom wydawnictwo oferuje książki tradycyjne, w oprawach twardych i na papierze wysokiej jakości. Są to zbiory wierszy polskich poetów, klasyczne baśnie polskie i obce, legendy i mity oraz opowieści do samodzielnego czytania. Najważniejsze nowości 2004 roku to: „Europa pełna baśni”, „Kraina wierszy” oraz kolejne tomy z cyklu „Portret Poety”. Wilga może też pochwalić się 80 wersjami swoich książek w językach obcych – prawa do tylu tytułów dziecięcych zostały sprzedane do kilkunastu krajów...
Wtorek, 24 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
W latach 2002 i 2003, kiedy wydawnictwo przygotowywało się do publikacji piątego tomu, obroty spadały odpowiednio o 68 proc. do 9,3 mln zł w 2002 roku – kiedy wydawnictwo sprzedawało po ok. 100 tys. egz. każdego tomu rocznie; następnie o 31 proc. do wartości 6,4 mln zł w roku 2003 – kiedy sprzedaż każdego tomu wahała się wokół 50 tys. egz. Szczerze mówiąc obawiałem się, że bez piątego tomu „Harry’ego Pottera” spadek będzie większy. Z …
Czwartek, 19 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
W kwietniu 2004 roku Wydawnictwo Podsiedlik - Raniowski i S - ka zmieniło nazwę, formę prowadzenia działalności, zmieniły się też zarząd i rada nadzorcza. Działająca od 1990 roku oficyna przyjęła nazwę Publicat i jest spółką akcyjną. Od dłuższego czasu przygotowywaliśmy się do zmian w wydawnictwie. Wiedząc, że zmienimy nazwę, promowaliśmy głównie nasze imprinty – nazwy takich serii jak: „Książki Szczęśliwego Dzieciństwa”, „Centrum Edukacji Dziecięcej” czy „Edukacja Powszechna”. Coraz więcej tytułów sprzedajemy za granicę, a nazwa …