Poniedziałek, 27 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Firma powstała 1 stycznia 1949 roku jako Wydawnictwa Komunikacyjne Sp. z o.o., przejmując od ówczesnego Ministerstwa Komunikacji wydawanie książek z serii „Biblioteka Komunikacyjna Ministerstwa Komunikacji”. Po nacjonalizacji – 1 stycznia 1951 roku – oficynę przekształcono w Przedsiębiorstwo Państwowe Wydawnictwa Komunikacyjne, którego celem było zaspokajanie potrzeb wydawniczych gałęzi gospodarki i instytucji podległych resortowi komunikacji – czyli kolei, transportu samochodowego i lotniczego, dróg i mostów oraz Państwowego Instytutu Hydrologiczno-Meteorologicznego.
Poniedziałek, 27 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Firma powstała w 1991 roku i początkowo działała jako jeden z działów firmy Multico Sp. z o.o. joint - venture. Jej założycielami i współwłaścicielami są Mirosław Sobkowiak i Inga Szwedler – absolwenci SGGW w Warszawie. Doświadczenie w branży wydawniczej zdobywali w Państwowym Wydawnictwie Rolniczym i Leśnym.
Poniedziałek, 27 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Spółka Videograf powstała w 1988 roku, a działalność wydawniczą prowadzi od 1990 roku. W marcu 1996 roku dział wydawniczy Videografu przekształcił się w samodzielną spółkę o nazwie Videograf II.
Poniedziałek, 27 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
GWP stworzyło trzy działy: naukowy, w którym ukazują się podręczniki akademickie – głównie w zakresie psychologii, antropologii kulturowej, politologii, socjologii, ekonomii i zarządzania – na różnych poziomach, od podstawowych po specjalistyczne monografie; kolejny dział pedagogiki i edukacji, w którym ukazują się głównie książki dla pedagogów i nauczycieli, w tym także podręczniki akademickie; trzeci dział psychoterapii i pomocy psychologicznej skierowany głównie do studentów, absolwentów psychologii oraz terapeutów (po superwizorów).
Poniedziałek, 27 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Wydawnictwo Media Rodzina powstało w 1992 roku. Wchodzi w skład firmy Harbor Point Sp. z o.o. będącej własnością Roberta Gamble. Robert Gamble jest Amerykaninem szkocko-irlandzkiego pochodzenia, w Stanach Zjednoczonych był pastorem Amerykańskiego Protestanckiego Kościoła Episkopalnego. Jest też potomkiem twórcy koncernu Procter&Gamble i akcjonariuszem tej wielkiej firmy. To filantrop, który od lat angażuje się w różne akcje społeczne. Kupił prawa do „Harry’ego Pottera”, kiedy nikt nie spodziewał się, że powieść stanie się niezwykłym bestsellerem.
Czwartek, 23 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Wydawnictwo Forum Sp. z o.o. działa w Polsce od stycznia 1998 roku. Oficyna jest oddziałem niemieckiej firmy Forum Verlag Herkert Gmbh, która specjalizuje się w fachowych publikacjach wymiennokartkowych (oddział Forum Fachverlag) oraz w wydawaniu czasopism dla zarządców nieruchomościami (Forum Zeitschriftenverlag).
Czwartek, 23 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Przychody Bellony wyniosły w 2005 roku 26,99 mln zł, z czego na sprzedaż książek przypadło 24,64 mln zł. Oznacza to spadek sprzedaży o 14 proc. w stosunku do wyników z roku 2004 (28,6 mln zł). Wydawnictwo opublikowało 261 tytułów, z czego 192 stanowiły pierwsze edycje. Łącznie nakłady książek wyniosły...
środa, 22 listopada 2006
Opis w publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2006 roku Reader’s Digest po raz pierwszy w swojej dziesięcioletniej historii na polskim rynku zajęło pierwsze miejsce w zestawieniu wydawnictw osiągających największe przychody ze sprzedaży książek. Przychody ze sprzedaży książek polskiej spółki Reader’s Digest w 2005 roku wzrosły aż o 20 proc. – ze 134,2 do 160,5 mln zł. W rekordowym 2001 roku sprzedaż książek osiągnęła wartość 154,1 mln zł. Przychody całej firmy (RD jest też m.in. wydawcą wysokonakładowego kolorowego magazynu) wzrosły o 26 …
środa, 22 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku po raz pierwszy od kilku lat wzrosły przychody ze sprzedaży książek wydawnictwa Prószyński i S-ka – o 3 proc. – z 28,3 do 29,1 mln zł. Efekty przynosi przebudowa oferty, wprowadzenie większej liczby lżejszych tytułów z beletrystyki, w tym popularnych polskich autorów, których oficyna skutecznie wypromowała w ostatnich latach.
Czwartek, 31 sierpnia 2006
Nowość wydawnictwa Multico
Moda na własne wypieki nadchodzi do Polski. Nowość Multico ma za cel pomóc w promocji tego zdrowego i przyjemnego zwyczaju. Zmiana sposobu odżywiania, zupełnie nowe smaki, piękny zapach w domu i dodatkowa przyjemność dla całej rodziny. To tylko niektóre z zalet własnego wypieku chleba. Kto raz spróbuje, będzie już zawsze marzył o domowym chlebie.
Poniedziałek, 21 sierpnia 2006
Nowość wydawnicza Multico, a w niej: wszystkie rasy koni i kuców, 20 najnowszych ras
Nakładem Oficyny Wydawniczej Multico ukazała się właśnie encyklopedia „Rasy koni” Wszystkie rasy koni i kuców, 20 najnowszych ras. To doskonała, wciągająca encyklopedia dla miłośników koni, amatorów jazdy konnej, oraz hodowców.
środa, 9 sierpnia 2006
Nakładem Oficyny wydawniczej MULTICO ukazał się nowy Przewodnik do kieszeni
Nakładem Oficyny Wydawniczej MULTICO ukazał się nowy Przewodnik do plecaka - "Zbieramy grzyby". Lubisz grzybobranie? Wybierasz się do lasu? Chcesz zbierać grzyby dobrze i odpowiedzialnie? Przeczytaj kodeks grzybiarza!