Poniedziałek, 30 listopada 2020
W trzecim kwartale spóła E-Kiosk (jej większościowym akcjonariuszem jest Gremi Media), właściciel platform eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową i e-bookami oraz agencji marketingowej eContentLAB.pl, osiągnęła wzrost przychodów o 16,6 proc. do 2,94 mln zł oraz zysku netto z 472 do 806 tys. zł. W sprawozdaniu firma podkreśliła, że sprzedaż e-wydań na jej platformach […]
Piątek, 21 czerwca 2019
Na początku czerwca rozpoczęło działalność Towarzystwo Przyjaciół Wolnych Lektur. To nowa inicjatywa, skupiająca czytelników i sympatyków biblioteki internetowej Wolne Lektury. Towarzystwo Przyjaciół Wolnych Lektur jest formą wsparcia finansowego biblioteki oraz możliwością współtworzenia jej i budowania społeczności wokół niej. Wspierający samodzielnie wybierają kwotę oraz częstotliwość wsparcia. Możliwe jest dokonywanie wpłat co miesiąc, raz na rok lub jednorazowo. Z przekazanych […]
środa, 20 lutego 2019
DYREKTYWA O PRAWACH AUTORSKICH NA JEDNOLITYM RYNKU CYFROWYM
13 lutego w Strasburgu zakończył się trialog (prace Komisji Europejskiej, Rady Unii Europejskiej i Parlamentu Europejskiego, toczące się za zamkniętymi drzwiami), dotyczący nowych regulacji prawa autorskiego. Negocjacje w sprawie projektu toczyły się od wielu miesięcy. Jak poinformowano, Parlament Europejski i Rada Europejska osiągnęły porozumienie, które ma na celu zapewnienie, że prawa i obowiązki wynikające z przepisów o prawie autorskim będą miały również […]
Wtorek, 25 września 2018
EmpikGO – aplikacja, która łączy odtwarzacz audiobooków i czytnik e-booków oraz wirtualną księgarnię wystartowała ze swoim pierwszym abonamentem. Za 9,99 zł miesięcznie oferuje prosty i szybki dostęp do 90 proc. lektur szkolnych. W ramach pakietu użytkownicy aplikacji mogą korzystać z cyfrowych wersji ponad 200 tytułów obowiązkowych i nieobowiązkowych dla klas: 4-8 i liceum. Wybrane publikacje automatycznie zasilają biblioteczkę EmpikGO, co oznacza […]
Piątek, 9 marca 2018
133 tys. prenumeratorów
Blisko 133 tys. - tylu prenumeratorów swoich cyfrowych treści miała „Gazeta Wyborcza” na koniec grudnia 2017 r. To wzrost o prawie 23 tys. w stosunku do września ub.r., kiedy zespół dziennika zrealizował wyznaczony na 2017 rok cel w zakresie prenumerat cyfrowych. Miesięcznie „Gazeta Wyborcza” dociera już do 6,5 mln użytkowników jej serwisów internetowych oraz do 2,6 mln czytelników wydania papierowego...