Wtorek, 13 kwietnia 2010
Nowość wydawnictwa Mira
Piękna japońska czarka z tradycyjnym wzorem w kolorze zimnego jak lód błękitu to dla Summer cenna pamiątka po ukochanej niani. To również przedmiot kultu dla Shirosamy, przywódcy japońskiej sekty...
Czwartek, 18 marca 2010
O literaturze kobiecej w Empiku i na blogu
Pod hasłem „Złota Kolekcja” rusza właśnie nawiązująca do kobiecych książek kampania kawy Jacobs Cronat Gold...
Piątek, 5 marca 2010
Edgard nagrodzi najlepszych księgarzy
Wydawnictwo Edgard, od 14 lat specjalizujące się w profesjonalnych publikacjach do nauki języków obcych, ogłasza po raz pierwszy konkurs na najładniejszą ekspozycję tytułów oficyny w księgarniach. Oprócz atrakcyjnych nagród głównych ufundowano dziesięć dodatkowych wyróżnień...
Poniedziałek, 22 lutego 2010
Promocyjny pomysł miesiąca
„W nocy z 29 na 30 grudnia 2009 roku okrutnie zamordowano Olivię Jane Lansbury” – czytamy w serwisie WP.pl. Jak poinformowano, powołując się na miejscową gazetę „Santa Mondega Times”, to Beth Lansbury, pasierbica denatki, jest odpowiedzialna za jej śmierć. Prawdopodobny przebieg zdarzeń tej tragicznej nocy prześledzić można na filmie zamieszczonym w serwisie. Nie, proszę państwa, to nie kronika policyjna 997 ani przedruk z „Detektywa”. Sprawa jest znacznie bardziej poważna. Jaki mógł być motyw? Jak donosi …
Wtorek, 9 lutego 2010
Happening w promocji książki
W nieco felietonowym, bo nawiązującym do tematu, stylu zachciało mi się zająć na łamach Biblioteki Analiz zjawiskiem happeningu w szeroko rozumianej praktyce promowania książek. Niełatwo, przyznam, znaleźć jego przykłady, bo i nie mają nasi wydawcy czym się w tej materii pochwalić. Od czego jednak mamy wyszukiwarkę serwisu Rynek-Książki.pl, który rejestruje dziś ok. 13,6 tys. tekstów związanych z rynkiem książki. No więc wpisujemy do okienka wyraz „happening”, klikamy w napis „szukaj” i otrzymujemy wynik: równo 50 …
Poniedziałek, 28 grudnia 2009
Reklama w serwisach społecznościowych irytuje blisko połowę użytkowników
Z najnowszego badania przeprowadzonego przez Millward Brawn SMG/KRC wynika, że 79 proc. polskich internautów deklaruje, że zwykle nie klika na reklamy w sieci. To wynik gorszy o 6 proc. od notowanego w 2007 roku...
Piątek, 4 grudnia 2009
„Otchłań” już w sprzedaży!
Trzeci tom serii powieściowej dla młodzieży pt. „Tunele” promuje gra internetowa, do której wydawca zaprosił czytelników. Zwycięzca otrzyma laptopa i opublikuje recenzję na okładce kolejnego tomu serii...
Poniedziałek, 12 października 2009
Umożliwi to zmiana prawa
Mimo protestów wydawców prasy do końca grudnia produkt placement ma zalegalizować nowelizacja Ustawy o radiofonii i telewizji, którą wymusza na Polsce unijna dyrektywa audiowizualna – czytamy w portalu Wirtualnemedia.pl...
Poniedziałek, 21 września 2009
Miejsce na twoją reklamę?
„Nowym kanałem komunikacji marketingowej” pracownicy agencji connectMEDIA nazwali pomysł sprzedaży wydawcom naukowym i akademickim powierzchni reklamowej na kserowanych przez studentów „materiałach”...
Wtorek, 1 września 2009
Nowa witryna wydawnictwa
Wydawnictwo Lingo uruchomiło nową wersję serwisu internetowego pod adresem www.wydawnictwolingo.pl. Przyjazny interfejs użytkownika i przejrzysta szata graficzna, utrzymana w kolorystyce znanej z okładek serii publikacji do nauki języków obcych Lingo, zachęca do zapoznania się z ofertą wydawnictwa.
Czwartek, 13 sierpnia 2009
Fajna Księgarnia po raz piąty!
13 sierpnia ruszył kolejny, piąty już okres promocyjny programu Fajna-Księgarnia.pl, w którym biorą udział 34 księgarnie...
Poniedziałek, 13 lipca 2009
Jak promować książkę dla młodych czytelników
Dwumiesięcznik " Pro-KREACJA" w artykule „Nie taka polska młodzież nieoczytana, jak ją malują” odniósł się do wyników badań czytelnictwa ogłoszonych przez Instytut Książki i Czytelnictwa Biblioteki Narodowej. „Na podstawie tych danych można by dojść do wniosku, że Internet jest ostatnim miejscem, gdzie powinno się reklamować książki dla młodzieży...