Wtorek, 27 maja 2003
Przypomnijmy, że po podsumowaniu rok 2000 oznaczał dla Wydawnictwa Media Rodzina, sprzedaż odpowiednio 120 tys. oraz 115 tys. egzemplarzy pierwszego i drugiego tomu powieści o "Harrym Potterze". Pod koniec tego roku w druku był już tom III, a przygotowywany IV. Przy okazji ...
Czwartek, 1 maja 2003
Rozmowa z Piotrem Bednarskim i Rafałem Dylakiem, współwłaścicielami wydawnictwa Demart
Czwartek, 1 maja 2003
25 kwietnia, podczas IX Targów Wydawców Katolickich redakcja Biblioteki Analiz wspólnie z "Magazynem Literackim KSIĄŻKI" zorganizowała panel poświęcony promocji książki katolickiej. Do dyskusji zaprosiliśmy: Danutę Skórę (dyrektor IW Znak), Emilię Zwoniarską (Dział ...
Czwartek, 1 maja 2003
Funkcjonując w środku pewnego środowiska, uczestnicząc na bieżąco w aktualnych wydarzeniach wydaje się człowiekowi, że kwestie którymi się aktualnie zajmuje są najważniejsze, nieomal jedyne w świecie. Problemy związane z dystrybucją książki, jej ...
Czwartek, 1 maja 2003
Bestseller skądś się bierze. Gdyby przejrzeć listy największych bestsellerów ostatnich lat, można by pewnie zrekonstruować ścieżki, albo drogi poszczególnych głośnych, a raczej popularnych tytułów do ich rynkowego sukcesu. Nie wiadomo, czy te drogi da się sensownie ...
Wtorek, 15 kwietnia 2003
Rozmowa z Kazimierzem Lekim, właścicielem Księgarni Ekonomicznej w Warszawie
Wtorek, 15 kwietnia 2003
W 2002 roku obrót netto wydawców francuskich wzrósł o 2,3 proc. do 2,35 mld EUR. Był to trzeci z kolei rok wzrostu wartości sprzedaży książek. Bestsellery miały tylko 5 proc. udziałów w przychodach francuskiego przemysłu wydawniczego. Eksport w 2002 wzrósł o ponad 12 ...
Wtorek, 18 marca 2003
W cesarskim zamku w Poznaniu były ambasador Republiki Węgier w Polsce, Ákos Engelmayer prowadził 7 marca br. promocyjne spotkanie poświęcone książce pt. "Pod żabą" autorstwa Tibora Fischera, jednego z najwyżej cenionych brytyjskich pisarzy i dziennikarzy węgierskiego ...
Wtorek, 18 marca 2003
Marketing na rynku książki Opakowanie produktu, czyli okładka książki, to jedno z podstawowych i najskuteczniejszych narzędzi marketingowych w rękach branży wydawniczej. Głównym celem opakowania jest kształtowanie wizerunku książki poprzez wykorzystanie kształtu, ...
Wtorek, 18 marca 2003
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne zrealizowały w 2002 roku 257,8 mln zł przychodu ze sprzedaży produktów (nie tylko książek) i osiągnęły aż 26,4 mln zł zysku netto. Na koniec 2002 roku firma miała ok. 170 mln zł wolnych środków - oficjalnie podał Jarosław Kusto, odpowiadający za ...
środa, 1 stycznia 2003
Najważniejsze wydarzenia STYCZEŃ Minister Skarbu Państwa przedłużył termin, w jakim konsorcjum Polskie Towarzystwo Edukacyjne miało zapłacić 334,5 mln zł za 85 proc. akcji WSiP. Zakończony został proces prywatyzacji Domu Książki w ...