Czwartek, 23 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Oferta wydawnictwa obejmuje ponad 200 tytułów przewodników. Od stycznia 2000 roku, kiedy podpisano umowę z niemiecką firmą Mairs Geographischer Verlag (obecnie Mairdumond), Pascal stał się także ważnym dostawcą map i atlasów samochodowych.
Czwartek, 23 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Na rynku kartografii użytkowej Demart znany jest jako wydawca atlasów samochodowych oraz planów miast. Oficyna ma również w ofercie mapy turystyczne. Atlasy samochodowe przygotowane są w różnej skali – są to nowatorskie publikacje z zaznaczonymi pasmami radiowymi czy tzw. czarnymi punktami sygnalizującymi...
Czwartek, 23 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Wydawnictwo Forum Sp. z o.o. działa w Polsce od stycznia 1998 roku. Oficyna jest oddziałem niemieckiej firmy Forum Verlag Herkert Gmbh, która specjalizuje się w fachowych publikacjach wymiennokartkowych (oddział Forum Fachverlag) oraz w wydawaniu czasopism dla zarządców nieruchomościami (Forum Zeitschriftenverlag).
Czwartek, 23 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Amber często przygotowuje publikacje, które towarzyszą premierom głośnych filmów. W latach 2002 - 2005 ukazały się równolegle z premierą kinową m.in. powieści: „Raport mniejszości”, „Droga do zatracenia”, „Złap mnie, jeśli potrafisz”, „Życie za życie”, „Okrucieństwo nie do przyjęcia”, „Spiderman”, „Shrek”...
Czwartek, 23 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Wydawnictwo Helion jest liderem na rynku książki informatycznej. W dalszym ciągu notuje równomierny wzrost – liczony poziomem obrotów, zysków, sprzedaży egzemplarzowej. W 2005 roku przychody wydawnictwa wzrosły do...
Czwartek, 23 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Przychody Bellony wyniosły w 2005 roku 26,99 mln zł, z czego na sprzedaż książek przypadło 24,64 mln zł. Oznacza to spadek sprzedaży o 14 proc. w stosunku do wyników z roku 2004 (28,6 mln zł). Wydawnictwo opublikowało 261 tytułów, z czego 192 stanowiły pierwsze edycje. Łącznie nakłady książek wyniosły...
środa, 22 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Wydawnictwo nie udostępnia danych o wysokości produkcji, sprzedaży, a także zatrudnieniu. Jednakże ze sprawozdań finansowych wynika, iż w 2005 roku spółka...
środa, 22 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Sprzedaż książek wydawnictwa Hachette Livre w 2005 roku wyniosła 25,63 mln zł; w stosunku do 2004 roku wzrost przychodów wyniósł 28 proc. W 2005 roku wydano najwięcej tytułów w historii – 243, w tym 189 pierwszych edycji. Nakłady w 2005 roku były zbliżone do poziomu z roku poprzedzającego i sięgnęły...
środa, 22 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W maju 2006 roku spółka M. Rożak została kupiona przez wydawnictwo Nowa Era. Firmę sprzedałem, bo w branży osiągnąłem już wszystko. Za kilka lat dreptałbym w miejscu. Zostawiam ją w bardzo dobrej kondycji – mówi Marek Rożak, twórca i przez lata prezes oficyny .
środa, 22 listopada 2006
Opis w publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2006 roku Reader’s Digest po raz pierwszy w swojej dziesięcioletniej historii na polskim rynku zajęło pierwsze miejsce w zestawieniu wydawnictw osiągających największe przychody ze sprzedaży książek. Przychody ze sprzedaży książek polskiej spółki Reader’s Digest w 2005 roku wzrosły aż o 20 proc. – ze 134,2 do 160,5 mln zł. W rekordowym 2001 roku sprzedaż książek osiągnęła wartość 154,1 mln zł. Przychody całej firmy (RD jest też m.in. wydawcą wysokonakładowego kolorowego magazynu) wzrosły o 26 …
środa, 22 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku po raz pierwszy od kilku lat wzrosły przychody ze sprzedaży książek wydawnictwa Prószyński i S-ka – o 3 proc. – z 28,3 do 29,1 mln zł. Efekty przynosi przebudowa oferty, wprowadzenie większej liczby lżejszych tytułów z beletrystyki, w tym popularnych polskich autorów, których oficyna skutecznie wypromowała w ostatnich latach.
środa, 22 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku przychody ze sprzedaży książek wydawnictwa Egmont Polska wyniosły 35,56 mln zł, wzrosły o 17 proc. w stosunku do roku poprzedniego (30,37 mln zł). Przychody ogółem osiągnęły...