Sobota, 13 października 2007
Coraz częściej ważnym tytułom towarzyszą wielkie kampanie promocyjne. Telewizja wciąż jest medium dla wydawców praktycznie nieosiągalnym (w ostatnich latach spoty reklamowe w telewizji wykupiły m.in.: WSiP, PWN, Bertelsmann i PPWK), ale książka na dobre zagościła na billboardach (tablica o powierzchni ok. 12 mkw.) i tzw. city-lightach, czyli podświetlanych tablicach o wymiarach 1,2×1,8 m. Z badań […]
Sobota, 13 października 2007
Po bardzo dobrym dla branży wydawniczej 2005 roku (wzrost przychodów aż o 11 proc.), rok 2006 przyniósł spadek sprzedaży o 4 proc. (100 mln zł). Był to jednak spadek spodziewany, rok 2005 był po prostu szczególny, o czym za chwilę będzie mowa. W 2006 roku ograniczono produkcję, zmniejszono liczbę oferowanych tytułów, ale ogólne tendencje rozwoju […]
Sobota, 13 października 2007
Jest kilka, nazwijmy to nieładnie, ośrodków w Polsce kreujących bestsellery. Pomijam tu, oczywiście, starania promocyjne, dotarcie do mediów i czytelników, reklamy, ekspozycję w miejscu sprzedaży, odpowiednie zatowarowanie itp. – o tym będzie jeszcze mowa. Ośrodki niezależne od wydawców (oczywiście w każdym przypadku ich działania odgrywają ważną rolę – zarówno promocyjne, jak i dobór tytułów i […]