środa, 6 czerwca 2007
Amazon już wyszedł naprzeciw oczekiwaniom klientów
Klientowi sklepu internetowego nie zależy już tylko na tym by kupić towar, ale by móc kontaktować się z innymi klientami. Tzw. klient social chce się dzielić wrażeniami, informować o wadach i zaletach produktu oraz doradzać w sprawach związanych z jego użytkowaniem. Na nowe zjawisko wśród klientów sklepów internetowych zwróciła uwagę firma Gartner, na podstawie wyników przeprowadzonych badań. Duże sklepy tę tendencję już znają i tak jak np. Amazon, umożliwiają social klientom aktywność. Mniejsi muszą nauczyć …
Wtorek, 5 czerwca 2007
Decyzję podejmie komisja edukacji
O tym czy w Warszawie ruszy miejska internetowa giełda podręczników będzie dziś rozmawiać komisja edukacji. Giełda działała już w zeszłym roku i cieszyła się ogromną popularnością. Już w kilkanaście godzin po uruchomieniu było na niej 300 ofert. W Poznaniu, gdzie powstała pierwsza taka giełda, znalazło się na niej aż 7 tys. ofert. Giełda jest bardzo prosta w obsłudze. By wystawić książki do sprzedaży wystarczy podać tylko numer telefonu, e-mail lub numer gadu-gadu. Transakcja może być …
środa, 30 maja 2007
Na początek wzrosną przychody ze sprzedaży elektroniki
Budowę dużej internetowej grupy handlowej z różnym asortymentem zapowiada Merlin.pl. Na początek, z 5 do 20 proc. ma wzrosnąć przychód firmy ze sprzedaży elektroniki. To za sprawą sklepu e-Cyfrowe.pl, Merlin wykupił bowiem większościowy pakiet udziałów (57 proc.) w firmie Presco, prowadzącej witrynę. Sklep działał będzie pod własną marką, od Merlina dostanie wsparcie finansowe, na początek w wysokości 1 mln zł - na marketing, rozwój technologiczny i promocję. Prognozowane na ten rok przychody sklepu e-Cyfrowe.pl to …
środa, 23 maja 2007
Klienci cenią też darmowe prezenty i bogatą ofertę sklepów
Cena jest głównym czynnikiem decydującym o tym, czy konsument zostanie stałym klientem sklepu internetowego – wynika z badań przeprowadzonych przez DoubleClick Performics oraz Etailing Group. Klientów e-sklepów przyciągają niskie ceny i darmowe prezenty, a odstrasza słaba oferta. Na zakupy pod pływem otrzymanej wiadomości o promocji częściej decydują się kobiety. Aż 70 proc. osób, które wzięły udział w badaniu należało do programu lojalnościowego, a 53 proc. z nich stwierdziło, że najważniejszą zaletą takich programów są zniżki …
środa, 23 maja 2007
Ukazało się pierwsze białoruskie tłumaczenie książki
"Kubuś Puchatek" doczekał się swego białoruskiego tłumaczenia. Przekładu dokonał, mieszkający w Wielkopolsce, student anglistyki Vital Voranou. Po załatwieniu formalności związanych z prawem autorskim "Vinni Pych" trafi na Białoruś. Z uwagi na polsko-białoruskie przepisy celne, książkę trzeba będzie przewozić małymi partiami. Publikacja będzie sprzedawana głównie przez Internet.
Poniedziałek, 21 maja 2007
Zabawki po 2 zł to nie okazja, a wynik błędu systemu komputerowego
Bardzo ucieszyli się Ci, którzy w miniony weekend postanowili zrobić zakupy w Merlin.pl. Szybko jednak okazało się, że radość jest przedwczesna, bo oferowane przez sklep zabawki po 2 zł to nie wyjątkowa okazja, a jedynie wynik błędu systemu komputerowego. W wyniku pomyłki w ofercie sklepu znalazły się warte 80 zł lalki w cenie 2 zł. W ciągu dwóch dni zamówienia złożyło kilkaset osób. Zdarzały się również zamówienia hurtowe. Niestety zamówione rzeczy nie trafią do odbiorców, …
Piątek, 18 maja 2007
Aukcja potrwa do 30 maja
3005 zł warta jest obecnie książka "Jezus z Nazaretu" z papieską pieczęcią i podpisem, licytowana na stronie aukcje.dziennik.pl. Aukcję zaczęto od symbolicznej złotówki. Pieniądze uzyskane z licytacji książki, za pośrednictwem fundacji Anny Dymnej "Mimo wszystko", trafią do sparaliżowanego Janusza Świtaja i zostaną przeznaczone na zakup specjalistycznego wózka. Koszt zakupu takiego wózka to 200 tysięcy złotych, do tej pory udało się zebrać na ten cel 106 tys. zł. Aukcja papieskiej książki potrwa do 30 maja.
środa, 16 maja 2007
e-Ksiegarnia Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Od 24 kwietnia Księgarnia Naukowa Uniwersytetu Mikołaja Kopernika uruchomiła nową stronę www. Kopernikanska.pl oferuje ok. 65 tys. tytułów od blisko 2 tys. wydawców. Wśród książek prym wiodą publikacje naukowe z państwowych i prywatnych uczelni wyższych oraz oficyn naukowych. Ofertę uzupełniają książki popularnonaukowe i beletrystyka, a także propozycje z zakresu historii, historii sztuki i konserwacji zabytków.
Wtorek, 8 maja 2007
Ok. 25 mld zł wydaliśmy w roku 2006 na towary zakupione od akwizytorów, konsultantów i w firmach wysyłkowych (również sklepach internetowych). To o 7 proc. więcej niż rok wcześniej – donosi „Rzeczpospolita”.
Wtorek, 8 maja 2007
Wzrasta przychód w największym sklepie internetowym. W pierwszym kwartale sprzedaż w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie wzrosła o 30 proc., a zysk z regionów Azji i Europy zwiększył się o 35 proc.
środa, 2 maja 2007
400 tys. odbiorców Wydawnictwa Egmont
Ok. 25 mld złotych wydaliśmy w minionym roku na towary zakupione od akwizytorów, konsultantów i w firmach wysyłkowych. To o 7 proc. więcej niż rok wcześniej, głównie dzięki szybko rosnącym obrotom w Internecie. Ok. 4-5 proc. sprzedaży detalicznej odbywa się poza sklepami, z czego 20-25 proc. w Internecie. W sieci wydaliśmy ponad 30 proc. tj. ponad 4 mld zł. więcej niż rok wcześniej. Największą popularnością cieszą się serwisy aukcyjne. Zdaniem analityków, za trzy lata wartość …
Piątek, 27 kwietnia 2007
Encyklopedia pozostanie wolna od reklam
Wikipedia szuka dodatkowych źródeł dochodu – poinformował jeden z twórców internetowej encyklopedii Jimmy Wales. Twórcy Wikipedii chcą jednak by na razie pozostała ona wolna od reklam, choć w dalekiej przyszłości nie wykluczają możliwości zamieszczania ogłoszeń na stronach encyklopedii. Dodatkowy dochód ma być pozyskiwany ze sprzedaży specjalnych gier lub innych, podobnych atrakcji. Fundacja Wikipedia finansowana jest z darowizn.