Czwartek, 12 listopada 2020
ROZMOWA Z PAWŁEM SŁAWATYCKIM, PREZESEM ZARZĄDU DRUKARNI CPI MORAVIA W POHOŘELICACH (CZECHY)
Drukarnia CPI Moravia jest dalej częścią koncernu poligraficznego? W zasadzie niewiele się u nas zmieniło od czasu naszego poprzedniego wywiadu w sierpniu 2017 roku. Tylko tyle, że główna siedziba Grupy CPI, do której […]
Czwartek, 12 listopada 2020
ROZMOWA Z ANNĄ PRYMAKOWSKĄ, BYŁĄ JUŻ PREZES ZARZĄDU I AGNIESZKĄ WÓJCIK, CZŁONKIEM ZARZĄDU I DYREKTOR FINANSOWĄ MERLIN GROUP
Udało się paniom w końcu zabezpieczyć prawa do znaku Merlin.pl. Gratuluję! Przypomnijmy, jak to się stało, że znak trafił do spółki Magus? Spółka Magus S.A powstała po zmianie nazwy spółki Merlin.pl S.A., […]
Wtorek, 3 listopada 2020
Rozmowa z Robertem Janowskim i Maciejem Szymanowiczem
Jak to się stało, że muzyk stał się autorem książki… i to dla dzieci? Wcześniej co prawda pisałeś, ale była to poezja… Robert Janowski: Stało się to tylko dlatego, że odebrałem […]
Wtorek, 3 listopada 2020
Rozmowa z Joanną Hetman-Krajewską, autorką książki „Rozwód czy separacja? Poradnik praktyczny”
W branży książkowej znana jesteś jako specjalistka prawa autorskiego, autorka wielu artykułów traktujących o aktualnych problemach prawnych i recenzji, które ukazywały się m.in. na łamach „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI” i „Biblioteki […]
Wtorek, 3 listopada 2020
Rozmowa z Niną Majewską-Brown o jej najnowszej książce „Kłamstewka”
„Kłamstewka” to książka bardzo problematyczna dla dziennikarzy. Ma tyle zwrotów akcji, że właściwie o nic nie powinienem pytać, żeby nie zepsuć przyjemności czytania! Straszne, wiem. A i tak największy „grzmot” jest na końcu. […]
Wtorek, 3 listopada 2020
Rozmowa z Tymoteuszem Pawłowskim
Kampania wrześniowa mogła zakończyć się polskim sukcesem? To brzmi jak herezja! Herezja jest bardzo dobrym słowem. Kampania polska 1939 roku – rzekomy błyskawiczny upadek II RP – to mit założycielski […]
Czwartek, 29 października 2020
ROZMOWA Z KATARZYNĄ BIEGAŃSKĄ, KIEROWNIK REDAKCJI PUBLIKACJI DZIECIĘCYCH, LUCYNĄ RURARZ, PR & MARKETING MANAGER, MARTĄ MROCZEK, MENEDŻER DS. RYNKU SIECI HANDLOWYCH I MAGDALENĄ MARCZEWSKĄ, REDAKTOR W WYDAWNICTWIE DWUKROPEK
Marka wydawnictwa należy do Grupy MAC S.A., która od 30 lat wydaje podręczniki, materiały edukacyjne, a od 2015 roku również książki do czytania dla dzieci. Dziecięcy imprint powołany został do życia […]
Czwartek, 29 października 2020
ROZMOWA Z MACIEJEM STARCZEWSKIM, PREZESEM KOMPANII MEDIOWEJ
– Jak doszło do tego, że Kompania Mediowa zaczęła wydawać książki? – Kompania Mediowa jest nietypowym wydawnictwem. Od wielu lat działamy jako producent telewizyjny, realizując szereg projektów: reportaży, filmów dokumentalnych, […]
Czwartek, 15 października 2020
ROZMOWA Z EWĄ LAMPART, DYREKTOR GENERALNĄ GRUPY SUPER EXPRESS I WYDAWNICTWA HARDE
– Mijają właśnie dwa lata od powstania wydawnictwa Harde. Kto stał za tym pomysłem? – Pomysł wynikł z mojej dogłębnej obserwacji rynku mediów: dziennikarstwo stało się bardzo skrótowe. Okazało się, że […]
Czwartek, 15 października 2020
ROZMOWA Z IZABELĄ PAJOR I MAGDALENĄ MAŁGORZATĄ KOS, EKSPERTKAMI DS. PROJEKTÓW WYDAWNICZYCH, ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM GRUPY 50+, ZAŁOŻYCIELKAMI GRUPY WYDAWNICZO-KONSULTINGOWEJ WWW.SILVERGURU.PL
– Skąd właściwie wzięło się określenie „Silver”? – „Srebrne Tsunami” to określenie starzejącego się społeczeństwa, które wciąż aktywnie udziela się na rynku pracy. Ba! Stanowi jego niezwykle wartościowy element. Dzieje […]
Wtorek, 29 września 2020
Rozmowa z Krzysztofem Vargą
W 2014 roku w wywiadzie udzielonym dla „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI”, pytany przez Urszulę Witkowską o to, czy prowadzi pan dziennik, stanowczo pan zaprzeczył. „Chyba nie jestem na tyle odważny. Bo to trochę się […]
Wtorek, 29 września 2020
Rozmowa z Maxem Cegielskim o jego najnowszej książce „Prince Polonia”
Jak narodził się pomysł na książkę? Korzenie „Prince Polonia” tkwią w „Masali”, ponieważ w 1999 roku, kiedy pierwszy raz przyjechałem do Indii, Hindusi pytali mnie, co przywiozłem na sprzedaż: aparaty […]