BIBLIOTEKA ANALIZ

nr 159
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki). Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Poniedziałek, 6 marca 2006
Jak poinformował serwis wirtualnemedia. pl, 9 stycznia br. wraz z dziennikiem „Fakt” pojawił się pierwszy zeszyt nowej serii „Małej Encyklopedii” zatytułowany „Człowiek”...
Poniedziałek, 6 marca 2006
Jak poinformował portal media2.pl, hasła Polskiego Słownika Bibliograficznego zamieszczane na portalu TVP.pl będą wzbogacane ilustracją dźwiękową z archiwum Polskiego Radia...
Poniedziałek, 6 marca 2006
Katolicki tygodnik „Niedziela” docenił publikację „Leksykon pielgrzymek Jana Pawła II”, powstały we współpracy Wydawnictwa WAM oraz Zakładu Geografii Religii Instytutu Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ. Pielgrzymowanie było jedną z najważniejszych cech pontyfikatu naszego papieża, do tej pory brak jednak było dzieła ukazującego wszystkie 104 podróże zagraniczne do ponad 130 krajów i blisko 630 miejscowości. Publikacja systematyzuje je, umiejscawia na mapie, wskazuje także podstawowe elementy papieskiego nauczania. Dla ułatwienia korzystania z publikacji, końcowa część zawiera indeks …
Poniedziałek, 6 marca 2006
Zarząd Muzy informuje, że Jupiter NFI S.A. zbył część akcji wydawnictwa. Z posiadanych...
Poniedziałek, 6 marca 2006
Jak podała PAP, w sztokholmskim metrze niebawem pojawią się automaty wypożyczające książki. Urządzenia zainstalowane zostaną początkowo na trzech stacjach. Na pomysł propagowania czytelnictwa w ten niezwykły sposób wpadli przedstawiciele tamtejszej biblioteki...
Poniedziałek, 6 marca 2006
„Alfred Hitchcock poleca” to nowy miesięcznik Przedsiębiorstwa Wydawniczego Rzeczpospolita. Na jego łamach prezentowane są opowiadania o charakterze sensacyjno-kryminalnym. Pismo jest licencyjnym wydaniem amerykańskiego „Alfred Hitchcock’s Mystery Magazine” ukazującego się od 1956 roku. Wydawca zapowiada, że oprócz nowel amerykańskich autorów wkrótce publikowane będą również teksty naszych rodzimych twórców gatunku. Pismo rozszerzone zostanie też o dział publicystyczno- recenzencki. Magazyn wydawany jest w nakładzie 25 tys. egz., cena wynosi 4,90 zł...
Poniedziałek, 6 marca 2006
Album „Ziemia trudnej jedności”, wydany z okazji 25-lecia posługi biskupiej kardynała Franciszka Macharskiego, otrzymało w prezencie od Białego Kruka ponad 600 gości, którzy 6 stycznia przybyli do Filharmonii Krakowskiej. Tego dnia odbyła się tam uroczystość dziękczynienia metropolicie...
Poniedziałek, 6 marca 2006
2 grudnia, podczas 16. KTK, w dyskusji poświęconej planom nowego rządu wobec rynku książki Tomasz Merta, podsekretarz stanu w Ministerstwie Kultury, zapowiedział zmniejszenie liczby egzemplarzy obowiązkowych. Wiadomość, która ucieszyła wydawców, bibliotekarzy wprawiła w stan konsternacji...
Poniedziałek, 6 marca 2006
Już blisko 100 tys. egz. „Opowieści z Narnii” C.S Lewisa sprzedało wydawnictwo Media Rodzina. – Film nakręca spiralę zainteresowania książką, ale nie jestem tym zaskoczony. Byliśmy przygotowani na takie reakcje czytelników. Jedyne co mnie zaskoczyło, to że film jest aż tak dobry – śmieje się Bronisław Kledzik, redaktor naczelny oficyny...
Poniedziałek, 6 marca 2006
Zarząd Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych poinformował, że przychody spółki w 2005 roku spadły o 1,5 proc. i wyniosły 153,32 mln zł. Przez cały 2005 rok WSiP podawały dane o sprzedaży w układzie miesięcznym i tak też będzie w 2006 roku.