BIBLIOTEKA ANALIZ
nr Biblioteka Analiz nr 160
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Niedziela, 5 marca 2006
26 stycznia, podczas spotkania w Bibliotece Narodowej, dyrektor tej placówki, Michał Jagiełło, poinformował, że w 2006 roku minister kultury wyasygnuje 28 mln zł na zakup nowości dla bibliotek publicznych...
Niedziela, 5 marca 2006
Według pozyskanych przez Bibliotekę Analiz informacji, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne namawiają do udziału we Wkrze inne znaczące oficyny edukacyjne jak: MAC Edukacja, Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, Nowa Era i Marek Rożak...
Niedziela, 5 marca 2006
Wydawnictwo Literackie i krakowski oddział „Gazety Wyborczej” podjęły się organizacji „Dyskusji pod Globusem” – comiesięcznych spotkań z udziałem intelektualistów, dziennikarzy i studentów. Dotyczyć będą takich tematów jak: polityka, społeczeństwo i historia. Miejscem spotkań jest Sala Mehofferowska WL, mieszcząca się w budynku zwanym Domem pod Globusem...
Niedziela, 5 marca 2006
Jak czytamy w serwisie mediarun.pl, w kolejne poniedziałki do „Gazety Prawnej” dołączane będą książkowe wydania kodeksów prawnych. Serię zapoczątkował dodany do numeru z 16 stycznia „Kodeks Pracy 2006” ze zmianami, komentarzami ekspertów, gotowymi wzorami umów i formularzy...
Niedziela, 5 marca 2006
Ks. Jan Twardowski nie żyje
Poeta zmarł w Warszawie 18 stycznia w wieku 90 lat. Debiutował w 1937 roku, ukończył studia polonistyczne, był żołnierzem Armii Krajowej, uczestnikiem Powstania Warszawskiego. W 1948 roku złożył święcenia kapłańskie. Był katechetą dzieci niepełnosprawnych, w roku 1959 został rektorem kościoła Sióstr Wizytek w Warszawie, w których klasztorze zamieszkał. Przez wiele lat odprawiał tam słynne msze święte dla dzieci, które gromadziły i dzieci, i dorosłych...
Poniedziałek, 27 lutego 2006
Sąd Apelacyjny w Warszawie oddalił apelację Domu Książki...
Wtorek, 31 stycznia 2006
Rozmowa z Małgorzatą Ryll, dyrektorem generalnym Bookland.net
Jeszcze niedawno miało nastąpić połączenie znaczących firm dystrybucyjnych: Bookland.net, Omnibusa oraz International House. Dlaczego do fuzji nie doszło?Omnibus okazał się partnerem nieodpowiedzialnym. Wycofał się z ustaleń dosłownie „za pięć dwunasta”, w momencie, gdy wszystko było już dopięte na ostatni guzik, na dzień przed podpisaniem umowy notarialnej. Pomimo, że podpisaliśmy porozumienie, w którym nałożona była kara umowna, jeden z udziałowców Omnibusa – i to taki, który brał czynny udział w negocjacjach, a nawet był ich inicjatorem …
Wtorek, 31 stycznia 2006
Premiera „Harry’ego Pottera i Księcia Półkrwi”
Ostateczny nakład szóstego tomu wyniósł 560 tys. egz. – Wzięliśmy 140 tys. egz. i nie zostało nam nic, w dodatku nie ma z czego dobierać, bo Media Rodzina też nie ma – mówi Krzysztof Olesiejuk, współwłaściciel Firmy Księgarskiej Jacek Olesiejuk. Jego zdaniem, w przypadku takich bestsellerów wydawca powinien zakładać, że 10-15 proc. nakładu może zostać w magazynie, choć przyznaje, że nakład poprzedniej części – 700 tys. egz. – był za wysoki. – W przypadku piątego …
Wtorek, 31 stycznia 2006
Wojna cenowa o Harry’ego Pottera
Na wojnę cenową zdecydowały się, oczywiście, markety. Już niemal na tydzień przed premierą sieć Real (drugie miejsce w rankingu „Polityki” pod względem niskich cen) zamieściła w gazetce promocyjnej ofertę szóstego „Pottera” w cenie 33 zł i 44 zł za egzemplarz – odpowiednio w miękkiej i twardej okładce. Ceny te nawet nie bardzo odbiegałyby od sugerowanych przez wydawcę (39 zł i 49 zł), tyle że zakup premiowany był bonem o wartości 10 zł. Wychodzi więc na …