BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 165
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Poniedziałek, 10 kwietnia 2006
W kontekście wejścia do Polski Amazona mówiło się głównie o Merlinie. Ten jednak Amerykanom się nie sprzedał. Natomiast… przeistoczył w spółkę akcyjną, której akcjonariat przedstawia się następująco: 25 proc. od niedawna posiada Piotr Wilam, jeden z założycieli i akcjonariuszy portalu Onet.pl, 10 proc. ma jeden ze współzałożycieli Merlina, Jacek Herman-Iżycki, 7 proc. Maciej Sykulski i – najwięcej, bo 58 proc. – jego ojciec, Zbigniew, do niedawna prezes, a obecnie przewodniczący Rady Nadzorczej spółki (jego zastępcą …
Poniedziałek, 10 kwietnia 2006
Jak powiedział „Rzeczpospolitej” Maciej Dyjas, prezes giełdowej grupy Empik Media & Fashion (EMF), właściciela Empiku, „nie ma powodu, byśmy byli gorsi niż Merlin”. Plany rozwoju e-sklepu mogą okazać się trafione, szczególnie w obliczu ostatnich doniesień, o wciąż dynamicznie rosnącej popularności tej formy zakupów.
Poniedziałek, 10 kwietnia 2006
Szanowni Państwo, Jak co roku, Polska Izba Książki organizuje akcję promocji czytelnictwa z okazji Światowego Dnia Książki. Miło jest nam Państwa poinformować, że tegoroczną edycję wsparła platforma artystyczna Mumio. Plakaty przedstawiające Mumio czytające książki, które przygotowaliśmy specjalnie na tę okazję, trafią do księgarń, bibliotek, szkół i innych placówek kulturalnych w całej Polsce. Dla księgarzy wydaliśmy ponadto specjalny informator zawierający szczegóły koncepcji Światowego Dnia Książki autorstwa Polskiej Izby Książki, jak również wiele interesujących rad i pomysłów …
Poniedziałek, 10 kwietnia 2006
Mimo że na co dzień raczej narzekamy na swoją sytuację finansową, kupujemy… coraz więcej. Nastroje konsumentów z krajów Unii Europejskiej (w tym nowych państw członkowskich) przekładają się na wzrost obrotów w handlu detalicznym.
Poniedziałek, 10 kwietnia 2006
Wydawnictwo Pascal, lider na rynku książki turystycznej, coraz częściej angażuje się w akcje o charakterze społecznym. Jedną z nich jest, rozstrzygnięty w marcu, ogólnopolski konkurs dla młodzieży „Przewodnik dla szkolnej wycieczki” organizowany wspólnie z Krajowym Stowarzyszeniem Pomocy Szkole, nad którym patronat honorowy sprawował Minister Edukacji i Nauki oraz Polska Organizacja Turystyczna.
Poniedziałek, 10 kwietnia 2006
Jak podał portal expander.pl, klienci Merlin.pl i PKO Inteligo mają szansę na dodatkowy rabat. Wszyscy, którzy w dniach 3-18 kwietnia zrobią zakupy w Merlinie i zapłacą za pomocą e-przelewu PKO Inteligo, otrzymają...
Poniedziałek, 10 kwietnia 2006
Po raz kolejny marka Grupy Wydawniczej Helion pojawi się na antenie telewizyjnej. Po reklamie książki Grzegorza Miecugowa promującej markę Editio rusza kampania książek klasy business. Spot reklamowy ma charakter wizerunkowy, podkreśla wartość książek Onepress jako źródła wiedzy i doświadczenia, narzędzia podnoszenia kwalifikacji i stawiania kolejnych kroków na szczeblach kariery.
Poniedziałek, 10 kwietnia 2006
Po czteroletniej kadencji dr Piotr Marciszuk ponownie został wybrany na stanowisko przewodniczącego Sekcji Wydawców Edukacyjnych Polskiej Izby Książki. Głosowanie odbyło się 3 kwietnia podczas Walnego Zgromadzenia Sprawozdawczo-Wyborczego Sekcji.
Poniedziałek, 10 kwietnia 2006
Firma MMG Polska podjęła decyzję o rozszerzeniu oferty o usługi public relations. Na czele utworzonej agencji PR stanęła Dorota Oleksiak, która przez siedem ostatnich lat była rzecznikiem prasowym Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych i kierowała zespołem odpowiedzialnym za działania o charakterze PR w ramach WSiP.
Poniedziałek, 10 kwietnia 2006
Jak podało „Życie Warszawy”, już w tym roku polskie pięciolatki mają obowiązkowo iść do przedszkola. Aby jednak postulat wyrównywania szans edukacyjnych wszystkich dzieci miał szansę na realizację, nie wystarczy traktować przedszkola jako „przechowalni” i miejsca jedynie beztroskiej zabawy. Dobrze zorganizowane zajęcia pomogą maluchom osiągnąć dojrzałość szkolną i przygotują je na naukę w zerówkach. Tym samym celom służy wydany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne komplet książek dla przedszkolaków i ich rodziców.