BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 169
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
Przyszłoroczna edycja imprezy odbędzie się w dniach 28-30 marca.
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
3 czerwca w Sali Wielkiej Zamku Królewskiego w Warszawie zostały wręczone doroczne nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
Na zaproszenie Instytutu Książki w poprzednim tygodniu przyjechało do Krakowa blisko 30 wydawców uczestniczących w czterodniowej podróży studyjnej. Byli to obecni i potencjalni wydawcy przekładów z literatury polskiej z Francji, Holandii, Hiszpanii, Niemiec, Szwecji, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Włoch.
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
Po nominacjach do Nike 2006
Na liście 20 książek nominowanych do najbardziej prestiżowej (i najbardziej przekładającej się na wysokość nakładów) nagrody literackiej Nike nie ma w tym roku ani jednej książki wydawnictwa W.A.B., przez wiele lat czołowego „łowcy talentów”. Nie było też ani jednej w 2005 roku. Czyżby jury Nike przestało lubić warszawskiego edytora?
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
Kurs public relations (część 1)
Z tym numerem Biblioteki Analiz inicjujemy cykl artykułów, które złożą się na skierowany do wszystkich uczestników rynku wydawniczego kurs działań Public Relations. Z racji na specyfikę prowadzonej działalności naturalne, że jego głównymi odbiorcami będą pracownicy działów marketingu wydawnictw. Jednakże – i księgarze, i hurtownicy, a nawet organizatorzy targów znajdą w nim coś dla siebie.
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
Jak powstają przewodniki?
Co jest potrzebne, aby powstał dobry przewodnik turystyczny? Przede wszystkim fascynujący kraj, który można opisać, albo budzący dreszczyk emocji sport, który przestaje być tajną pasją grupy wybrańców, a staje się popularny wśród wszystkich. Co jeszcze?
Poniedziałek, 5 czerwca 2006
Felieton o Izbie Księgarstwa Polskiego wyrzucony w całości. Felieton „Kultownia” pocięty jak ofiary Kuby Rozpruwacza. Wesoło, jednym słowem.