BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 174
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Poniedziałek, 31 lipca 2006
Pierwsze półrocze w hurtowniach
W pierwszym półroczu 2006 roku Firma Księgarska Jacek Olesiejuk osiągnęła obrót w wysokości 59,375 mln zł, co stanowi 16 proc. wzrostu w porównaniu do pierwszego półrocza 2005 roku, gdy obrót wyniósł 51,321 mln zł. Zysk netto odnotowano na poziomie 4,764 mln zł, niemal tyle samo, co rok wcześniej (4,759 mln zł). Najważniejsze wydarzenia dla firmy to fakt, iż została ona laureatem szesnastej edycji konkursu Teraz Polska, przyjęta została także do prestiżowego grona Klubu Gazel Biznesu …
Poniedziałek, 31 lipca 2006
Kiedy się myli dyrektor handlowy
Największą bolączką dyrektorów handlowych wydaje się brak czasu. Arkadiusz Seidler z Langenscheidt Polska określa to mianem „nieumiejętności delegowania zadań i uprawnień”. Potwierdza to Ewa Berus, szef handlowy Wydawnictw Komunikacji i Łączności. – Podstawowym błędem dyrektorów handlowych jest, wskutek nadmiaru codziennych obowiązków, zapominanie, co jest podstawowym celem ich pracy. Organizacja sprawnego działu handlowego, dobra współpraca z kontrahentami, poszukiwanie nowych klientów, zbieranie informacji z rynku – to są tylko środki, które mają służyć podstawowemu celowi, jakim jest …