BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 179
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Wtorek, 10 października 2006
X Poznańskie Dni Książki Naukowej
W dniach 28-30 września w Poznańskim Centrum Kultury „Zamek” odbyły się jubileuszowe, X Poznańskie Dni Książki Naukowej. W imprezie zorganizowanej tradycyjnie przez Wydawnictwo UAM, Polskie Towarzystwo Wydawców Książek i Centrum Kultury „Zamek” swoje książki zaprezentowała rekordowa liczba prawie 90 wydawców. Warto wspomnieć, że na jej inauguracji w 1997 roku pojawiło się ich 45. Obecnie PDKN zajmują ok. 280 mkw. powierzchni pod stoiskami.
Wtorek, 10 października 2006
Wydawnictwo Poznańskie
Wydawnictwo Poznańskie powstało wiosną 1993 roku z inicjatywy Fundacji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Wcześniej istniało inne, o takiej samej nazwie, działające od roku 1956. Była to jedna z większych oficyn w regionie – o bogatej ofercie, publikująca książki naukowe, literaturę piękną i młodzieżową. Ważnym elementem była też skandynawistyka i książki o tematyce regionalnej. Oficyna nie wytrzymała jednak ekonomicznych uwarunkowań początku lat 90. i została zlikwidowana. Fundacja Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza wraz z władzami województwa postanowiła …
Wtorek, 10 października 2006
Promocja podręczników akademickich
Nie zdajemy sobie często sprawy, że podręcznik akademicki – jeszcze przed znalezieniem się na księgarskiej półce – trafić może w próżnię. Nawet najlepsza, najbardziej nowoczesna i oryginalna akcja promocyjna może ponieść fiasko, jeśli wydawca nie spełni najważniejszego warunku – nie dotrze do wykładowcy. Najczęściej stosowanym rozwiązaniem są tutaj wysyłane pod konkretne nazwiska bezpłatne egzemplarze książek, dające szansę najpełniejszego zaprezentowania ich walorów. Jest to także rozwiązanie stosunkowo niedrogie. Oprócz książek Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis dostarcza materiały reklamowe. …
Wtorek, 10 października 2006
Children’s Book Weeks
Każdy segment rynku książki posiada specyficzne wyznaczniki definiujące charakter i metody działań promocyjnych. Dla książki dla niedorosłych przynajmniej jeden z tych wyznaczników jest oczywisty: uczestnictwo w procesie edukacji i wychowania. Umocowanie literatury dla dzieci w tych procesach wiąże wydawców z odpowiednimi instytucjami. Szkoły, przedszkola, biblioteki stają się dla graczy na rynku książki nie tylko potencjalnymi nabywcami. Należy te organizacje widzieć również podmiotowo – jako potencjalnych sprzymierzeńców i współpracowników. Działania promocyjne – w najszerszym znaczeniu terminu …
Wtorek, 10 października 2006
Arctic Paper
Podczas tegorocznych targów książki w Goeteborgu – na zaproszenie Arctic Paper – gościła grupa polskich wydawców. Wizyta trwała trzy dni, ale była tak intensywna i bogata we wrażenia, że wydawało się, jakby to były dwa tygodnie.
Wtorek, 10 października 2006
Kurs public relations – cz. 10
Brakiem szacunku dla Czytelników byłoby przekonywanie, jak w ogóle istotna w działalności gospodarczej jest porządna witryna w Internecie. Nie zmienia to jednak faktu, że takich naprawdę dobrych – czyli użytecznych dla społeczności, z którymi pragniemy się komunikować – wizytówek w Sieci jest wciąż bardzo mało. Co taka wzorcowa strona powinna zawierać i jak powinna wyglądać? Do tematu podejść można z kilku przynajmniej punktów widzenia – organizacji witryny, jej wyglądu, aspektów funkcjonalnych, technicznych, wreszcie – zawartości. …
Wtorek, 10 października 2006
Prawnik radzi
Świat jest urządzony na prostej zasadzie – nic nie tanieje, wszystko drożeje. Okazuje się jednak, że może być inaczej, a rodzimego ustawodawcę stać na gest – koszty sądowe stały się znacząco tańsze. By jednak zachować równowagę w przyrodzie, w niektórych, szczególnych rodzajach spraw, opłaty są wyższe…
Wtorek, 10 października 2006
Jest piątek, tuż po godzinie ósmej rano… Nad Frankfurtem unosi się mgiełka i powoli znika, odsłaniając słynny „ołówek”, najbardziej znany budynek miasta, który, podobnie jak nasz warszawski Pałac Kultury, stał się też symbolem targów książki, ale w tym przypadku – największych na świecie. W targowych halach stopniowo nasila się charakterystyczny szum, który na razie nie męczy jeszcze ponad miarę, ale wraz z napływającą rzeką ludzi w godzinach południowych osiągnie na trwałe, czyli do wieczora, swoje …