BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 187
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Poniedziałek, 29 stycznia 2007
Wydawnictwo Znak
Zakończył się kolejny dobry rok w zakresie sprzedaży praw autorskich do książek wydawnictwa Znak. Podobnie, jak w latach ubiegłych, nasze książki cieszyły się dużym zainteresowaniem wydawców zagranicznych. Spektakularnym sukcesem jest sprzedaż praw do nowej powieści Pawła Huelle „Ostatnia wieczerza”, które wydawca brytyjski kupił w oparciu o pierwszy rozdział.
Poniedziałek, 29 stycznia 2007
Rywalizacja a koegzystencja na rynku książki
Pojęcie „konkurencji” stało się omalże jednym z mantrycznych terminów współczesnego świata. Konkurencją tłumaczy się porażki, bankructwa, niskie nakłady, nieudolną sprzedaż, niski status społeczny książki, prymitywizm informacji rynkowej… Wszystkiemu winna jest wszechmocna konkurencja. To prawda, że jesteśmy praktycznie skazani na rywalizację, w każdej dziedzinie życia, a więc i w tym utyskiwaniu tkwi źdźbło prawdy. Jednakże takie ujęcie rysuje niepokojący, negatywny obraz mechanizmów wolnorynkowych, do których należy konkurencja, i z pewnością nie przyczynia się do rozwoju rynku.
Poniedziałek, 29 stycznia 2007
Promocyjny pomysł miesiąca
Coraz trudniej wypromować bestseller, bo w książkowym marketingu niemal wszystko już było. Niektóre pomysły jednak natrętnie powracają, coraz częściej też wydawcy w ogóle rezygnują z własnych działań promocyjnych zdając się całkowicie na dystrybutora (sowicie zwykle opłacanego). Standy, displaye, stoły promocyjne w Empiku czy ogłoszenia w gazetkach sieci handlowych w coraz mniejszym stopniu gwarantują jednak zainteresowanie czytelnika – bo to robi każdy. Warto zatem zwrócić uwagę na pomysły oryginalne. Od stycznia tego roku postanowiliśmy raz w …
Poniedziałek, 29 stycznia 2007
Zarządzenie wiedzą – cz. 3
Zarządzanie wiedzą jest zestawem działań mających na celu dostarczenie właściwym ludziom właściwej wiedzy we właściwym czasie. Choć ta definicja jest nieco przewrotna, świetnie ukazuje stopień złożoności jej przedmiotu.
Poniedziałek, 29 stycznia 2007
Kurs public relations – cz. 18
Temat jak rzeka. I podobnie do wielu z rzek – silnie przetaczający się to w jednym, to w drugim kierunku. Zdobywanie patronatów medialnych na książki ma bowiem i żarliwych zwolenników, i zdecydowanych przeciwników. Choć tych pierwszych wciąż jakby więcej. Ale… czy patronaty medialne naprawdę coś dają? Zacznijmy od zdefiniowania, czym są.
Poniedziałek, 29 stycznia 2007
Felieton
Kto by przypuszczał?! A jednak. Ars Polona wygrała główny los na loterii… Bój o uhonorowanie PKiN-u poprzez nadanie mu statusu narodowego zabytku, czyli umieszczenie na prestiżowej liście dóbr chronionych autorytetem państwa, ma fundamentalny wpływ na charakter święta branży wydawniczej w Polsce, jakim jest organizowany przez Ars Polonę doroczny kiermasz pod szyldem: Międzynarodowe Targi Książki.