BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 203
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Poniedziałek, 10 września 2007
Promocyjny pomysł miesiąca
Wydawnictwo Helion opublikowało w tym roku dwa kontrowersyjne poradniki – „Alchemia uwodzenia, czyli jak wpływać na umysł, uczucia i zachowanie kobiet” oraz „Alchemia uwodzenia, czyli jak uwodzić mężczyzn z klasą i skutecznie”. Książki napisane są przez trenerów NLP, czyli specjalistów od wykorzystywania języka dla manipulowania ludźmi. NLP (programowanie neurolingwistyczne) pozwala wpływać na emocje poprzez odpowiedni dobór słów, konstrukcję zdań oraz język niewerbalny – gesty, mimikę, nawet sposób ustawienia się podczas rozmowy. Do napisania książki o …
Poniedziałek, 10 września 2007
Felieton
W poczuciu obowiązku, ale i z zainteresowaniem czytam analizę Łukasza Gołębiewskiego „Lepiej, szybciej – taniej?” (Biblioteka Analiz nr 202), poświęconą hurtowniom książek w Polsce. Wracają wspomnienia, kiedy to na początku lat 90. jako młody i naiwny wydawca po raz pierwszy przekroczyłem progi biura bardzo znanego wówczas Pana Hurtownika. Pan Hurtownik zgodził się udzielić mi wówczas audiencji, a także pochylić się nad moim problemem, czyli próbą umieszczenia dwóch książeczek z mojej oficyny w jego ofercie handlowej. …